۱۳۸۷ بهمن ۳۰, چهارشنبه

مسیحیان از كتاب مقدس در هر مكانی استفاده می كنند

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازchristian today، نتایج یک تحقیق نشان داده که مردم از خواندن یک رمان عاشقانه در اتوبوس، بیشتر از خواندن کتاب مقدس خجالت می‌کشند.
این تحقیق که از سوی انجمن کتاب مقدس صورت گرفته، همچنین نشان می‌دهد که کارمندان اداره‌ها به آن دسته از همکارانشان که در محیط کار، کتاب مقدس می‌خوانند، اعتماد بیشتری داشته و آنها را در کار صادق‌تر می‌بینند.
از طرفی هم ۱۴% کارمندان گفته‌اند هم‌صحبت شدن با آنهایی که در محیط کار، اهل مطالعه کتاب مقدس (پرفروش‌ترین کتاب دنیا) نیستند، به مراتب مفرح‌تر از آنانیست که کتاب مقدس می‌خوانند.
این بررسی نشان داده که مردم باور دارند اگر افراد بیشتری کلام می‌خواندند، وضع دنیا خیلی بهتر از این‌ها بود.
مسئولین انجمن کتاب مقدس، نتایج بررسی خود را روز ۲۷ اکتبر، که به نام "روز استفاده از کتاب مقدس" نامگذاری شده، منتشر کردند. پیغام این روز برای تمام مسیحیان اینست که کتاب مقدسشان را در کیفشان با خود حمل کنند؛ همانطور که ساندویچ شان را همیشه در کیف می‌گذارند و فراموش نمی‌کنند، کلام را نیز به همراه داشته باشند. چون این کار می‌تواند روی تصمیم‌گیری‌های آنها و مثبت‌تر کردنشان تأثیر بگذارد.
انجمن کتاب مقدس روز یکشنبه‌ای را برای معرفی طرح خود تعیین کرده و امیدوار است که از دوشنبه، فردای آن روز، مردم کتاب مقدس را بخش جدی‌تری از زندگی خود تلقی کنند.
یکی از اعضای هیئت رئیسه این انجمن می‌گوید: "این روزها مردم می‌توانند تورات را روی گوشی موتورولا بریزند، حرف‌های خدا را از آی‌پاد (iPod)بشنوند، به جای مجله مترو، انجیل متی بخوانند و وضعیت اشعیاء را از روی اینترنت چک کنند. کتاب مقدس در حقیقت، سرشار از گنجینه‌های نهفته‌ایست که باید کشف شوند.
در آن روز یکشنبه‌ای که ترتیب داده‌ایم، به همراه مردم قصد حفاری در کلام را داریم تا حقایق مربوط به خود را در آن کشف کنیم. و بعد، امید داریم که از دوشنبه، آن پیام بخشی از زندگی ما شود."
در جریان تحقیق، ۵۴% از مردم گفته‌اند از خواندن یک مجله بزرگسال ( پلی بوی) در جمع خجالت‌زده می‌شوند. ۲۵% چنین حسی را نسبت به خواندن رمان عاشقانه دارند. ۱۶% از خواندن کتابهایی که درباره کمک به نفس حرف می‌زند، خجالت می‌کشند و ۱۵% از خواندن کتاب کودک. فقط ۱۴% افراد از اینکه در جمع، کتاب مقدس دستشان بگیرند، خجل می‌شوند.
در محیط کار هم ۸۱% بر آن عقیده بودند اشخاصی که کتاب مقدس می‌خوانند، مذهبی‌اند. ۵۰% گفته‌اند به چنین افرادی اعتماد و احترام مضاعف دارند. ۴۲% هم می‌گویند کارمندانی که کلام می‌خوانند، در رابطه با مشتری و سایر همکارانشان صادق و درستکار‌ترند.
در رابطه با اینکه آیا کتاب مقدس باید در جمع خوانده شود، ۷۰% موافقت داشته‌اند. ۱۳% نیز گفته‌اند مطالعه کلام باید محرمانه، و در خلوت شخصی هرکس صورت گیرد.
اما به طور کلی ۵۳% مردم گفته‌اند اگر افراد بیشتر به خواندن کلام روی بیاورند، دنیایی بهتر خواهیم داشت.
دیوید اسپیریگ، ارائه‌دهنده این آمارها، می‌گوید: "فکر می‌کنم وقت آن باشد که کتاب مقدس را به جای اصلی خودش برگردانیم: در مرکز و محوریت زندگی روزانه‌مان. می‌خواهیم وجود کتاب مقدس در محیط کار و روی میز هرکس، به اندازه وجود فنجان قهوه، واجب و ضروری شود."

هیچ نظری موجود نیست: