۱۳۸۸ دی ۱۸, جمعه

آزادی مشروط و تهدید مقامات قضایی برای شهروند مسیحی

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، جلسه دادگاه خانم "حمیده نجفی " از شهروندان مسیحی كه در مورخه ۱۲ آذر ماه ۱۳۸۸ (۱۶ دسامبر ۲۰۰۹ ) توسط ماموران امنیتی در خانه خود بازداشت شده بود در روز چهار شنبه ۹ دی ماه سالجاری ( ۳۰ دسامبر ۲۰۰۹ ) در دادگاه انقلاب مشهد در حالی برگزار گردید كه ایشان از از داشتن وكیل محروم بود .
خانم "حمیده نجفی" از نوكیشان مسیحی است كه بدلیل ایمان و باورهای دینی خود بمدت ۱۴ روز جهت اخذ اعتراف و آنچه انجام مراحل بازپرسی گفته می شود ، تحت بازداشت بود. در این مدت او در بازداشتگاه مشهد و زیر نظر ماموران اطلاعات مشهد بسر می برد. كه سرانجام با برگزاری یك دادگاه و بدون داشتن وكیل مدافع ایشان به تحمل ۳ ماه حبس خانگی و سلب سرپرستی كودكش محكوم گردید. بنا بر این حكم، فرزند ایشان به جای والدینش باید توسط سازمان بهزیستی كشور نگهداری شود .
پیش از این نیز یكی از مسئولان قضایی به شوهر ایشان گفته بود ؛ جرم خانم "حمیده نجفی" سیاسی بوده و ایشان به اتهام ارتباط با شبكه های تلویزیونی مسیحی مجرم هستند.!
به گزارش دریافتی این شهروند مسیحی در طول دوران بازداشت خود به دفعات از سوی بازجویان و مامورین امنیتی مورد بازجویی و بازپرسی قرار گرفته است و از ایشان خواسته شده بود تا ضمن اعلام اسامی دیگر مبشرین مسیحی و تطمیع در همكاری با این ارگان، دست از باورهای اعتقادی خود كشیده و ایمان مسیحی خود را انكار نماید.
این گزارش می افزاید هنگامی كه ماموران و بازجویان با مقاومت و پافشاری این زندانی مسیحی روبرو می شوند، در اقدامی از سوی اداره اطلاعات، شوهر ایشان به بازداشتگاه اطلاعات مشهد احضار و پس از بازداشت در برابر چشمان همسرش وی را مورد تهدید و ضرب وشتم قرار می دهند و زمانی كه خانم "حمیده" با این صحنه مواجه می شود، قبول می كند تا اعتراف نامه ایی مبنی بر اینكه ایشان دارای عدم تعادل فكری و روحی و روانی هستند را امضاء نماید.
پس از اخذ این اعتراف از سوی بازجویان اداره اطلاعات ، دادگاه ای شتابزده در روز چهارشنبه مورخ ۹ دیماه ۱۳۸۸ ( ۳۰ دسامبر ۲۰۰۹) در محل دادگاه انقلاب اسلامی مشهد واقع در خیابان كوهسنگی برای ایشان تشكیل شد .این دادگاه در حالی برگزار گردید كه ایشان هیچگونه امكان دسترسی به وكیل نداشتند.
شایان ذكر است كه مطابق با ماده ۱۲۸ قانون آئین دادرسی كیفری جمهوری اسلامی تصریح شده كه متهم می تواند یك نفر بعنوان وكیل همراه داشته باشد و این موضوع حتی در قوانین حقوق بشر هم نیز به صراحت بیان شده است.
خانم "حمیده نجفی" بنا بر حكم دادگاه و اعتراف نامه ایی كه با ارعاب و تهدید و فشار از وی گرفته شده ، دادگاه، نامبرده را دارای بیماری روحی و روانی دانسته و در خصوص ایمان مسیحی ایشان هم وی را شخصی مسلمانی نامیده كه دچار توهم شده است. !
طی این ابلاغیه از سوی دادگاه نامبرده با قید ضمانت از روز پنجشنبه مورخ ۱۰ دیماه سالجاری ( ۳۱ دسامبر ۲۰۰۹ ) آزاد و می بایست به مدت ۳ ماه در حبس خانگی بسر ببرد و همچنین بر طبق اعتراف نامه بدلیل عدم تعادل روحی و عدم صلاحیت والدین (!) سرپرستی كودك ۱۰ ساله ایشان از والدین سلب و به سازمان بهزیستی كشور سپرده می شود.
بر این اساس " هدی" كودك ۱۰ ساله ایشان كه به بیماری مزمن عفونت مثانه و كلیه دچار هستند گویا مشكلات جدی این كودك و نیاز به مراقبت از سوی مادر ایشان باعث شده تا بطور موقت حكم سپردن كودك به بهزیستی تا اطلاع ثانوی مشروط اعلام گردد.
همچنین این خانواده تهدید شده اند در صورتی كه بخواهند بر ایمان مسیحی خود پافشاری كنند و در جایی از مسیحیت صحبتی به میان آورند صلاحیت نگهداری به عنوان والدین کودک را از دست خواهند داد و کودک به سازمان بهزیستی تحویل خواهد شد !
كمیته مسیحان در مجموعه فعالا حقوق بشر در ایران ضمن اعتراض به تصمیم رای صادره از سوی دادگاه ، عدم دسترسی به داشتن حق و كیل ، و اخذ هر گونه اعتراف در وضعیت فشار، تهدید، ارعاب و شكنجه را محكوم و به دور از واقعیت دانسته و همچنین این كمیته اظهار امیدواری می نماید كه دستگاه قضایی با تجدید نظر در حكم نامبرده شرایط مساعدی را برای خانواده ایشان فراهم آورد

هیچ نظری موجود نیست: