۱۳۸۸ دی ۱۱, جمعه

فرجامخواهی دخترمسیحی مصری برای پدرش از اوباما !

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از كریستین پست ، ماه گذشته ( آذر ماه ) یك دختر ۱۵ ساله مصری به نام "دینا الگوهری" كه پدرش یك نوكیش مسیحی مصری به نام "ماهر الگوهری" میباشد ، نامه ای به رئیس جمهور آمریكا نوشته و از او درخواست نموده برای نجات جان پدرش میانجیگری كند .او میگوید كه پدرش ممكن است بخاطر اینكه از اسلام به مسیحیت گرویده است و حاضر نیست دست ار ایمانش بردارد ، به اعدام یا زندان طویل المدت محكوم شود .
دینا كه خود نیز مسیحی شده است به همراه پدرش در حال فرار و مخفی شدن از نقطه ای به نقطه دیگر میباشد تا دست تندروهائی كه میخواهند فتوای قتل پدرش را اجرا كنند به آنها نرسد . پدر او دومین كسی در تاریخ مصر میباشد كه به دادگاه آن كشور رسما تقاضای تغییر دینش را داده است و از دادگاه خواسته تغییر دین او را به رسمیت بشناسد و ثبت كند .
در نامه دستنویس او كه به زبان عربی نوشته شده است و در پایگاه شبكه جهانی كوپتیك (مسیحیان مصر) منتشر شد چنین آمده كه :
" آقای رئیس جمهوراوباما در مصر ما در اقلیت هستیم . ما به شدت تهدید شده ایم . شما میگوئید كه اقلیت مسلمان در آمریكا به خوبی تحت حمایت هستند .ولی چرا اقلیت ما در اینجا مانند آن اقلیت در آمریكا مورد رسیدگی و حمایت قرار نمیگیرند ؟ ما اینجا در خانه خودمان به واقع زندان هستیم چون مفتی های مسلمان فتوای قتل پدر مرا صادر كرده اند و دولت هم نه تنها از ما حمایت نمیكند بلكه یك زندان جدید را برایمان آماده كرده است . بله آقای رئیس جمهور ما در وطن خودمان در زندان هستیم ". ( بر اساس ترجمه از متن عربی به انگلیسی توسط آژانس خبری آسوریها ای ان آ ).
این دختر مسیحی مصری در نامه خود از رئیس جمهور دمكرات آمریكا كه بسیار بر مسئله حفظ حقوق اقلیتها در ایالات متحده تاكید دارد خواسته است كه به نمایندگی از طرف آنها با حكومت مصر مذاكره و مسئله را حل و فصل نماید .
در یك مصاحبه مطبوعاتی كه اوایل سال ۲۰۰۹ "ماهر الگوهری" با روزنامه لوس آنجلس تایمز انجام داد گفته بود او و دخترش به شكل فراری زندگی میكنند و هر چند ماه یكبار مجبور به تغییر مكان هستند تا محل زندگیشان شنایسائی نشود . به عنوان یكی از معروفترین نوكیشان مسیحی مصری الگوهری نمیتواند با آزادی در خیابانها رفت و آمد كند چون میترسد مورد شناسائی مسلمانان تندرو قرار گیرد . دوستانش به او برای تهیه مایحتاجش از جمله غذا كمك میكنند .
الگوهری در مرداد ماه گذشته به تایمز گفته بود : ترس اصلی من از حكومت نیست . این تندروهای اسلامی هستند كه باعث نگرانیند ." بعضی از آنها فكر میكنند اگر مرا بكشند به بهشت خواهند رفت." وقتی كه من به دادگاه میرفتم بوسیله نیروی پلیس كه مرا احاطه كرده بودند مراقبت میشدم .
ماهر الگوهری مرد ۵۷ ساله مصری ، عیسی مسیح را ۳۵ سال پیش از این به عنوان نجات دهنده خود پذیرفته است .این فرزند یك خانواده مسلمان چند ی قبل از دادگاهی در مصر خواست كه بطور قانونی و رسمی دین او را از اسلام به مسیحیت تغییر دهند و مشكلات برای او از همان زمان بسیار حاد شد .
به دنبال چند فتوا علیه او توسط آخوندهای سنی مصر و فشارهای اسلامیون افراطی دادگاه از درخواست او را رد نمود. در شناسنامه مصریان دین آنها ذكر میشود و برای هرتغییری در شناسنامه نیاز به حكم دادگاه وجود دارد . در تابستان سال جاری قاضی مامور رسیدگی به این پرونده ، با آنكه الگوهری توانسته بود گواهی غسل تعمید خود و نامه تائید عضویتش در یك كلیسای ارتودكس معتبر مصری را ارائه نماید ، ولی درخواست او را رد كرد و بدین ترتیب در واقع مجوز لازم برای ادامه تهدیدات تندروها علیه الگوهری و دخترش را صادر نمود .

هیچ نظری موجود نیست: