۱۳۸۸ دی ۳۰, چهارشنبه

كارگزاران القاعده در ایران تهدیدی برای نوكیشان مسیحی

مردم كردستان از هر گروه و طبقه ای باشند گویا باید همیشه ستم مضاعفی را تحمل كنند .
"مسیحیان كرد ایرانی" نیز مدتهاست علاوه بر جوابگوئی به ماموران سپاه ، اطلاعات و دادگاه انقلاب حال باید به "سلفی های" آن خطه نیز حساب پس دهند .
به گزارش شبكه خبر مسیحیان ایران، " سلفی ها" گروهی از سنی های تندرو كردستان هستند كه با رهبران القاعده بیعت نموده اند و برای اجرای سیاستهای آن سازمان در ایران و عراق توسط بن لادن و همفكرانش پشتیبانی مالی میشوند .
نظام جمهوری اسلامی با آنكه میداند آنان شیعیان را هم كافر و غیر مسلمان میدانند ، اما بخاطر تعهدات متقابلی كه به قول خودشان برای مبارزه ضد آمریكائی با القاعده دارند حاضر شده اند میدان عمل وسیعی به آنها بدهند و دستشان را برای هر حركت شرورانه ای در استانهای كردنشین ایران باز بگذارند .
سلفی ها كه ابتدا حركت علنی خود در كردستان را با كشتن مفتی های غیر موافق با القاعده شروع كردند ، اكنون برای پیروی از سیاست منطقه ای " جنبش سلفی جهادی " یعنی پاكسازی خاورمیانه از غیر مسلمانان ، مانند هم مسلكان خود در پاكستان ، سومالی و عراق به جان مسیحیان كردستان ایران افتاده اند و در سنندج و سایر شهرهای كردنشین غرب كشور نوكیشان مسیحی را شناسائی و آنها را تهدید میكنند كه اگر از ایمان خود دست برندارند باید محل زندگی خود را ترك نمایند در غیر اینصورت كشته خواهند شد .
هرچند تا به حال گزارش قابل استنادی از قتل یا آزار مسیحیان توسط سلفی ها در كردستان مشاهده نشده است اما یكی از نوكیشان مسیحی كرد كه به تازگی پس از چندین نوبت بازداشت و درگیری با نیروهای اطلاعاتی و امنیتی سرانجام به خارج از ایران رفته است به خبرنگار شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان گفته كه : "سلفی ها در تماسهای تلفنی اورا تهدید جانی نموده بودند" .
در ماههای اخیر گزارشات بسیار زیادی با چنین مضمونی به خصوص از سنندج رسیده است .به گفته شاهدان عینی این افراد كه معمولا لباس سفید یكدست میپوشند و حتی عرقچین سفید بر سر و كفش سفید به پا میكنند ، در گروههای چند نفره در اطراف مساجد قبا و جامع سنندج به گشت زنی مشغولند و ضمن فروش سی دی صدا و عكسهای بن لادن و جزوات و كتابهای ایمن الظواهری و علمای سلفی ، به مردم عابر گیر میدهند و به قول خودشان امر به معروف و نهی از منكر میكنند .
دستگاههای اطلاعاتی و انتظامی استان كردستان نیز با آنكه آنها را به خوبی میشناسند اما با ایشان نه تنها برخوردی نمیكنند بلكه كمك و حمایت نیز مینمایند . بطور مثال این ظن بطور جدی وجود دارد كه سلفی ها ایمانداران مسیحی و كلیساهای خانگی آنان را بوسیله گزارشاتی كه از طریق نیروهای امنیتی منطقه میگیرند شناسائی كرده اند .
مركز عمده فعالیت این گروه افراطی سنی كه در واقع شاخه جهادی وهابیت محسوب میشوند و بازمانده به گفته خودشان جهاد افغانستان میباشند ، علاوه بر سنندج مركز استان كردستان ، شهرهای مریوان ، پاوه ، جوانرود و بوكان نیز میباشد . شاهدان میگویند در نقاط دور دست تر سلفی ها افراد غیر مسلمان و فعالان سیاسی سكولار را شناسائی و تعقیب میكنند . سپس در فرصت مناسب با آنان روبرو میشوند و از آنها میپرسند كه آیا نماز میخوانند و اسلام دارند یا نه ؟ اگر با جواب منفی یا نه چندان واضح روبرو شوند آنگاه از او میخواهند كه باید مطابق قوانین اسلام به آنها" جزیه " بپردازد و در صورت عدم توجه به خواسته شان آن شخص را در جا میكشند . هر روز در نقاط اطراف این مناطق جسد افراد ناشناسی كشف میگردد كه به قتل رسیده اند بدون اینكه علت و انگیزه قاتلان مورد توجه جدی مسئولان قضائی استان قرار بگیرد .
سلفی های كردستان مطابق نظریه القاعده میگویند : " بر اساس قرآن و شریعت محمد غیر مسلمانان حق حیات ندارند و باید كشته شوند" . در حالیكه پر واضح است بسیاری بمب گذاریها در سنندج و ترورهای چند سال اخیر در كردستان را به آنها نسبت می دهند و خودشان هم چندان تلاشی در تكذیب آن نمیكنند ، ماموران اطلاعات و دادسرای انقلاب سنندج فعالان مدنی ، مدافعان حقوق بشر و روزنامه نگاران و آزادیخواهان كرد را نیز به جرم براندازی و بمب گذاری دستگیر و اعدام میكنند .

هیچ نظری موجود نیست: