۱۳۸۸ آذر ۱۴, شنبه

دعای میلیونها مسیحی برای كلیساهای در جفا

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از بسنیوزلایف، – میلیونها مسیحی از ونكوور كانادا تا بندر ولادی وستوك روسیه برای مسیحیان در جفای جهان بطور همزمان دست به دعا برداشتند . منابع مسیحی گزارش كرده اند كه زندانی كردن و فشار بر مسیحیان در بسیاری از كشورهای جهان به نحو چشمگیری افزایش پیدا كرده است .
ترتیب دهندگان برنامه روز جهانی دعا برای كلیساهای در جفا ( آی دی او پی ) میگویند : دعاها برای این موضوع میتواند در بهبود وضعیت میلیونها مسیحی در جفای سراسر جهان نظیر تبعیضات اجتماعی ، زندان ، اعدام و انواع فشارها ، بسیار موثر واقع شود . سخنگوی این گروه در یك سخنرانی تشریح كرد كه : دنیا نظاره گر وحشتی بود كه خشونتهای باورنكردنی سال گذشته علیه مسیحیان در ایالت اوراسیای هند بوجود آورد . نقاط دیگری از جهان نظیر كره شمالی مناطقی هستند كه در آنها خشونتهای بسیاری علیه مسیحیان رخ میدهد اما در اكثر موارد ما یا اصلا آنها را نمیشنویم یا داستان كاملشان به گوش ما نمیخورد .
هرساله سازمان "درهای باز" لیستی از كشورهائی كه مسیحیان در آنها تحت جفای حكومتی قرار دارند منتشر میكند . در ۷ سال گذشته حكومت كره شمالی در راس این لیست قرار داشته است . در سال ۲۰۰۹ حكومتهای عربستان سعودی و ایران مقامهای دوم و سوم را در این لیست داشته اند . به خصوص در این دوكشور مسیحیانی كه از اسلام به مسیحیت گرویده اند ( نوكیشان مسیحی ) هدف حملات حكومتی قرار میگیرند و با بدترین برخوردها از تبعیضات شدید حقوقی و قانونی تا زندان و شكنجه مواجه میشوند .
به گفته گروههای مدافع حقوق مسیحیان ، حداقل یكصد میلیون مسیحی به خاطر ایمانشان در جهان امروز با جفاهای گوناگون روبرو هستند . تخمین وجود ۱۰۰ میلیون مسیحی در جفا ی سراسر دنیا فقط شامل جوامعی با حكومتهای تك محوری است كه مسیحیان را به خاطر عقایدشان به جوخه های اعدام یا زندان می سپرند یا تحت شدیدترین فشارهای حكومتی قرار میدهند . اما ملیونها مسیحی دیگر نیز وجود دارند كه به خاطر ایمانشان با تبعیضات اجتماعی و اقتصادی شدید در محل زندگی خود روبرو هستند . كارل مولر سخنگوی اوپن دورز آمریكا میگوید : حداقل دعا برای این انسانهای در رنج كه در شرایط بسیار سختی قرار دارند به آنها نشان میدهد كه فراموش نشده اند .
مراسم روز جهانی دعا برای كلیساهای از سال ۱۹۹۶ با همكاری سازمانهای مسیحی آغاز شد و از آن زمان تا كنون مطابق برآوردهای این سازمانها حدود ۱۰۰ هزار كلیسا در سراسر جهان به این طرح پیوسته اند ودر یك روز از پیش تعئین شده ( امسال ۸ نوامبر ) همزمان در ۱۳۰ كشور جهان همه برای مسیحیان در جفا صدای دعایشان را بلند میكنند .
مطابق گزارش سازمان "درهاب باز" به علت همین دعا ها بود كه اكنون وضعیت به نسبت بازتری را در كشور چین برای مسیحیان مشاهده میكنیم و هرچند هنوز ۱۳۰ میلیون مسیحی چینی از آزادی كامل برخوردار نیستند و مجوز برپائی كلیساهای رسمی را ندارند ولی حداقل كمتر در خانه هایشان بخاطر ایمان خود مورد هجوم قرار میگیرند . كلیساهای خانگی درچین محلهائی هستند كه كنترل آنها برای حكومت آن كشور هرگز ممكن نخواهد شد .
سخنگوی رسمی گروه خدمتگزار صدای شهدای مسیحی ( وی او ام ) میگوید با آنكه اعلام روز جهانی دعا برای مسیحیان در جفا بسیار با اهمیت است ، اما مسیحیان نباید بقیه روزهای سال را به منظور دعا برای همكیشان در رنج خود فراموش نمایند و از دست بدهند و فقط یك روز دعا برای رفع این همه جفا كافی نیست .

هیچ نظری موجود نیست: