۱۳۸۷ بهمن ۹, چهارشنبه

دعای مرد بیمار

دعاي‌ مرد بيماربراي‌ سالار مغنيان‌. مزمور داودخوشابحال‌ كسي‌ كه‌ براي‌ فقير تفكر مي‌كند. خداوند او را در روز بلا خلاصي‌ خواهد داد. 2 خداوند او را محافظت‌ خواهد كرد و زنده‌ خواهد داشت‌. او در زمين‌ مبارك‌ خواهد بود و او را به‌ آرزوي‌ دشمنانش‌ تسليم‌ نخواهي‌ كرد. 3 خداوند او را بر بستر بيماري‌ تأييد خواهد نمود. تماميِ خوابگاه‌ او را در بيماري‌اش‌ خواهي‌ گسترانيد.4 من‌ گفتم‌: «اي‌ خداوند بر من‌ رحم‌ نما. جان‌ مرا شفا بده‌ زيرا به‌ تو گناه‌ ورزيده‌ام‌.» 5 دشمنانم‌ دربارة‌ من‌ به‌ بدي‌ سخن‌ مي‌گويند كه‌ كي‌ بميرد و نام‌ او گُم‌ شود. 6 و اگر براي‌ ديدن‌ من‌ بيايد، سخن‌ باطل‌ مي‌گويد و دلش‌ در خود شرارت‌ را جمع‌ مي‌كند. چون‌ بيرون‌ رود آن‌ را شايع‌ مي‌كند. 7 و جميع‌ خصمانم‌ با يكديگر بر من‌ نمّامي‌ مي‌كنند و دربارة‌ من‌ بدي‌ مي‌انديشند، 8 كه‌ «حادثه‌اي‌ مهلك‌ بر او ريخته‌ شده‌ است‌. و حال‌ كه‌ خوابيده‌ است‌ ديگر نخواهد برخاست‌.» 9 و آن‌ دوست‌ خالص‌ من‌ كه‌ بر او اعتماد مي‌داشتم‌ كه‌ نان‌ مرا نيز مي‌خورْد، پاشنة‌ خود را بر من‌ بلند كرد.10 و اما تو اي‌ خداوند بر من‌ رحم‌ فرموده‌، مرا برپا بدار تا مجازات‌ بديشان‌ رسانم‌. 11 از اين‌ مي‌دانم‌ كه‌ در من‌ رغبت‌ داري‌ زيرا كه‌ دشمنم‌ بر من‌ فخر نمي‌نمايد. 12 و مرا به‌ سبب‌ كمالم‌ مستحكم‌ نموده‌اي‌ و مرا به‌ حضور خويش‌ دائماً قائِم‌ خواهي‌ نمود. 13 يهوه‌ خداي‌ اسرائيل‌ متبارك‌ باد. از ازل‌ تا به‌ ابد.آمين‌ و آمين‌.

مسلمانان بنگلادش یك زوج مسیحی را از دهكده بیرون راندند

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازسازمان مسیحی " درهای باز" مسلمانان یک دهکده واقع در غرب بنگلادش، بنا به گزارشات، دو برادر را وادار کرده‌اند تا والدین خود را که به مسیحیت گرویده‌اند، از خانه بیرون کنند.
به گفته آژانس خبرگزاری مسیحیان، اسماعیل شیخ ۷۰ ساله، همراه همسر ۵۵ ساله‌اش، رحیمه خاتون بعد از آنکه در ماه نوامبر تعمید یافتند، از سوی مسلمانان آن ناحیه تحت فشار قرار گرفتند تا دهکده را ترک کنند.
اسماعیل شیخ می‌گوید اهالی دهکده دو فرزندش را وادار کرده‌اند که آنها را از خانه بیرون بیندازند. او اضافه کرد: "پسرهایمان می‌ترسند که اگر ما به خانه برگردیم، دختران و پسرانشان نتوانند در آن جامعه مسلمان ازدواج کنند. اولین مسیحیان دهکده، من و همسرم بودیم و اهالی به پسرانم گفته بودند که چرا پدر و مادر شما باید در دهکده ما زندگی کنند؟ آنها حق ندارند اینجا باشند، چون دیگر مسلمان نیستند."
گفته می‌شود این زن و شوهر هم‌اکنون، چندین کیلومتر دور از خانه، در جایی همراه با چند نوازنده دوره‌گرد که سرودهای سنتی بنگلادش را می‌نوازند، زندگی می‌کنند.
شبان این زوج مسیحی، کشیش بیسواز، در این مدت چندین بار با پسرانشان صحبت کرده تا والدین خود را به خانه برگردانند. ظاهراً آنها هم می‌خواهند که پدر و مادرشان را برگردانند، اما به دلیل فشارهای وارده از سوی اهالی مسلمان دهکده، قادر به انجام چنین کاری نیستند.
اسماعیل شیخ از اینکه عیسی مسیح را به عنواند خداوند و نجات‌دهنده‌اش پذیرفته، به هیچ وجه ابراز پشیمانی نمی‌کند؛ بلکه می‌گوید: "من در عیسی نجات یافته‌ام. در این سرپناه، بدون غذا، هر لحظه منتظرم که از ضعف جسمانی جان بدهم، یا با حمله یکی از این همسایگان مسلمان کشته شوم. هرلحظه با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنم، اما با این حال، هرگز حاضر نیستم به اسلام بازگشت کنم."
طبق گزارش اخیر یک دپارتمان آمریکایی، در کشور‌هایی که بر اساس قانون اساسی‌شان اسلام، مذهب رسمی است، آمار بالایی از تبعیض و سؤاستفاده‌های اجتماعی از افراد، به دلیل عقاید و باورهای مذهبیشان به چشم می‌خورد.
به گزارش همین سازمان، مسیحیان درست مثل اقلیت‌های هندو و بودایی، مورد تبعیض واقع شده و غالباً مورد حمله و هجوم اکثریت مسلمان قرار می‌گیرند.

جمهوری اسلامی مخالفت‌های خودبا مسیحیان را تشدید میكند

دیدگاههای رئیس سازمان بین‌المللی مسائل پیرامون مسیحیان دنیا، درمورد عملكرد احمدی نژاد در خصوص مسیحیان ایران
محمود احمدی‌نژاد هنوز قضاوت خود را نسبت به رئیس جمهور جدید ایالات متحده،" باراک اوباما" فاش نکرده است.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازشبكه Mission Network News، نحوه مدیریت رئیس جمهور اوباما، قطعاً تفاوتهای فاحشی با جورج بوش خواهد داشت. اما به هر حال، یک چیز مشخص است: ایران درباره آنچه که خودشان "نفوذ غرب" می‌نامند، بسیار نگران است.
"جف کینگ"، رئیس سازمان بین‌المللی مسائل پیرامون مسیحیان دنیا در واشنگتن ، معتقد است که "مسیحیان ایرانی" اغلب دستگیر شده، و مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار می‌گیرند. و این کل ماجرا نیست. وی اضافه می‌کند: "مجلس شورای اسلامی ایران قصد دارد قوانینی پیرامون ارتداد وضع کرده و مجازات‌هایی سنگین، نظیر اعدام، یا حبس ابد برای مسلمانانی که به مسیحیت گرویده‌اند، در نظر بگیرد. این موارد حقیقت دارد و تلاش ما نیز بر این است که حداقل برخی از این ایمانداران و نوكیشان مسیحی را که تحت شکنجه بوده‌اند، بر اساس قوانین حقوق بشر كمك كرده و از کشور بیرون بیاوریم."
"جف کینگ" می‌گوید که دلیل این اقدامات دولت ایران را می‌داند: " آنها می‌بینند که اکثر جوانان اخیراً در راه‌های غلط پا می‌گذارند و دولت نمی‌داند در اینباره چه تصمیمی بگیرد. احمدی‌نژاد هم می‌گوید: "مسیحیت را متوقف خواهم کرد و جلوی رشد آن را می‌گیرم".
اما به عقیده من او متوجه خواهد شد که اکثر رهبران بزرگ دنیا وقتی می‌خواهند چنین کاری بکنند، چه اتفاقاتی خواهد افتاد. آنها با مخالفت‌هایشان، در واقع به گسترش و رشد مسیحیت کمک می‌کنند.
"گزارش تمامی رسانه‌های مسیحی که اطلاعاتی درباره ایران دارند، همین است که این مخالفت‌ها و سختگیری‌ها، اشتیاق بی‌سابقه‌ای در مردم به وجود آورده تا مسیحیت را بیشتر بشناسند.
"جف کینگ" که به شدت نگران امنیت نوكیشان و ایمانداران مسیحی ایران است، می‌گوید : باید برای کلیسای ایران دعا کنیم: "کلیسا به نوعی در یک پروسه پاکسازی قرار دارد، آنانی که ایمان کامل نداشته یا هنوز تردید دارند، در این جریان، مسیحیت را کنار می‌گذارند و آنچه باقی می‌ماند، گروهی ایماندار است که تماماً خود را وقف خداوند کرده‌اند."
او می‌گوید نتیجه تسلیم شدن به خدا کاملاً واضح است: "آنها دعا خواهند کرد و به بشارت انجیل می‌پردازند. بقیه مردم هم زندگی‌های ایشان را می‌بینند و اینگونه است که مسیحیت رشد می‌کند. این اتفاق همیشه در طول تاریخ افتاده است."
برای مسیحیان داخل ایران که هر روزه با تزلزلات سیاسی و خشونت روبه‌رو هستند، دعا کنید.

دستگیری یک مسیحی و شش بهایی در ایران تایید شد

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، به نقل از منابع اینترنتی ، علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی در مورد دستگیری یک مسیحی و شش بهایی در ایران اتهام فرد مسیحی را «توهین به مقدسات» و اتهام بهاییان دستگیرشده را «تبلیغ علیه نظام» عنوان کرد.
علیرضا جمشیدی در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به این که «افراد به خاطر دین و مسلک خود در بازداشتگاه به سر نمی‌برند»! به دلیل این که این پرونده‌ها «در تحقیقات مقدماتی هستند» از ذکر جزییات آنها خودداری کرد. خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا،نیز با بیان این مطلب نوشت که مسیحی بازداشت‌شده از کارکنان «کلیسای جماعت ربانی» است. از کلیسای جماعت ربانی، کشیش برجسته‌ای به نام مهدی دیباج پس از ۹ سال حبس در سال ۱۳۷۲ از زندان آزاد شد، اما چند ماه بعد ربوده شد و به قتل رسید. هایک هوسپیان، اسقف کلیسای جماعت ربانی، نیز در همان سال به قتل رسید. پیشتر، کشیش حسین سودمند نیز از این کلیسا، به دلیل تغییر دین، در سال ۱۳۶۹ در مشهد اعدام شده بود.
بی خبری از سرنوشت دو زندانی مسیحی دیگر
بنا برگزارش كمیته مسیحیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زوج مسیحی بنامهای " نادره جوادی و جمال قالی شورانی" از نوكیشان مسیحی كه در تاریخ ۲۱ بهمن ماه سالجاری توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شدند، تا كنون هیچ گونه دلیلی برای بازداشت ایشان از سوی مقامات قضایی كشور بیان نشده است .و همچنان از محل نگهداری آنان اطلاع دقیقی در دست نیست.

۱۳۸۷ بهمن ۷, دوشنبه

بازداشت همزمان ۳ تن از هموطنان مسیحی در تهران

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان و بنا بر گزارش دریافتی، صبح روز چهارشنبه مـــورخ ۲ بهمن ماه سالــجاری ( ۲۱ژانویه ۲۰۰۹ ) مامورین امنیتی با مراجعه به منزل "حامیك خاچیكیان" ۵۱ ساله و از خادمین كلیسای (فارسی زبان) جماعت ربانی مركز در تهران، ضمن بازداشت نامبرده، اقدام به تفتیش خانه ایشان نموده كه در این بین بسیاری از لوازم شخصی، اعم از كتب مسیحی و الهیاتی، یادداشت ها، كامپیوترو حتی دفتر یادداشت تلفن ایشان را ضبط و با خود بردند.
همچنین در یك اقدام مشابه دیگرنیز،در تاریخ فوق، چندی از مامورین امنیتی، یك زوج نوكیش مسیحی بنامهای "نادره جمالی" ۴۴ ساله و "جمال قالی شورانی" ۴۹ ساله را در منزلشان بازداشت كردند، مامورین پس از بازرسی منزل و طبق روال معمول و بدون هیچ توضیحی اقدام به ضبط و جمع آوری برخی اقلام شخصی نموده و آنان را به مكان نامعلومی انتقال دادند.
بنا بر این گزارش تاكنون هیچ اطلاعی از مكان نگهداری این بازداشت شدگان در دست نیست و خانواده و فرزندان آنان در بی خبری و نگرانی از وضعیت سلامتی ایشان بسر می برند. پیگیریها تاكنون برای مشخص شدن سرنوشت آنان و علت دستگیری نتیجه ای در بر نداشته است.
به گزارش كمیته مسیحیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران؛ گزارش شده تاكنون در برخی از شهرهای كشور در یك سلسله اقدامات از سوی برخی از افراد و یا گروههای ناشناس چندی از نوكیشان مسیحی پس از خارج شدن از منزل و یا محل كارشان مفقود و یا ناپدید شده اند و با گذشت چندین روز تاكنون اطلاعی از وضعیت آنان در دست نیست كه این موضوع موجی از نگرانی را برای خانوادههای آنان ایجاد كرده است.

۱۳۸۷ بهمن ۳, پنجشنبه

جلال خون ریخته شدۀ عیسی در پرستش

ما در آستانۀ عبور از برهه ای از زمان هستیم که زمانی است برای پرستش که در طول تاریخ بی سابقه بوده است. چیزهای زیادی برای این ساعت آخر مقرر شدند؛ پرستش یکی از آنهاست که در حال آمدن است. می دانم به پرستشی که قادر است محیط را آزاد کند و نقش مهمّی در بوجود آوردن معجزات و نجات در جهان ایفا کند، کمتر پرداخته شده است.
" مسیح مرا فرستاد، نه تا تعمید دهم بلکه تا بشارت رسانم، نه به حکمت کلام مبادا صلیب مسیح باطل شود. زیرا ذکر صلیب برای هالکان حماقت است، لکن نزد ما که ناجیان هستیم قوّت خداست. " ( اول قرنتیان ۱ : ۱۷ ـ ۱۸ ).مسیح مصلوب ـ من در افکارم مرتباً سراغ صلیب و خون مسیح می روم. در حقیقت من برای سرود هایی دعا می کنم که این مسئله را به تصویر بکشد تا هیچ انسانی توان ایستادن در مکاشفۀ باز شدۀ قدرت قیام عیسی مسیح را نداشته باشد. این قدرت خون است که به تمام ملودی ها، اشعار و همۀ درک و شعور انسان جهت می دهد. من از همۀ رهبران پرستش تقاضا می کنم تا از روح القدس سرودهایی را بخواهند تا باعث مکاشفه و رهایی قدرت خون عیسی در قلبهای پرستندگان در هر مکانی شود. " حاشا از من که فخر کنم جز از صلیب خداوند ما عیسی مسیح که بوسیلۀ او دنیا برای من مصلوب شد و من برای دنیا. " ( غلاطیان ۶ : ۱۴ ).قدرتی که در یک قطره خون عیسی مسیح است، مانند بمب اتمی است که در یک ترقۀ کوچک عمل می کند. ما باید به مکاشفه ای از خون ریخته شدۀ مسیح برای تمام بشر برسیم که هیچ چیز توان مقاوت با آن اقتدار را نداشته باشد، نه هیچ مریضی، ضعف و نه حتی مرگ. من ایمان دارم که او می آید تا در این روزهای آخر قدرت خون خود را آشکار کند. بهتر است که در این مورد ما شروع به طلبیدن روی خداوند را بکنیم و از او بخواهیم که سرودهایی به ما بدهد که جلال این مکاشفه را به میان کلیسای ما بیاورد. " چنانکه در قدس بر تو نظر کردم تا قوّت و جلال تو را مشاهده کنم. " ( مزمور ۶۳ : ۲ ). زمانیکه ما وارد مرحله ای از درک قدرت خدا در این مسئله شویم، در قلبم یقین دارم که سرودهایی که در مورد خون و صلیب مسیح باشد، جلال او را در هر محلی به همراه خواهد داشت؛ جلال خدا در زمین توسط کلمه ای که در عیسی مجّسم شد و در کارهای او در زمین آشکار شد. ما به سرودهای پرستشی بیشتری احتیاج داریم تا بعنوان بدن او و از طریق شناخت کاری که او در صلیب بجای ما انجام داد، به گروهای آسمانی ملحق شویم و تمامی حمد و پرستشی که سزاوار او است را به او دهیم. با صدای بلند بگوئیم که « مستحّق است برّۀ ذبح شده که قوت و دولت و حکمت و توانایی و اکرام و جلال و برکت را بیابد. » ( مکاشفه ۵ : ۱۲ ).همه برای جلال برّۀ ذبح شده است. کسی که تنها لیاقت دارد کتاب را بگیرد و مهرهایش را باز کند. اجازه دهید که مکاشفۀ لایق بودن او برای ما آشکار شود تا یک مکاشفۀ بازشده برای همۀ ما تا ابد باقی بماند. بگذارید که قوت کاری که او روی صلیب انجام داد از طریق دهان ما در محیط اطراف، جلال او را مشتعل ساخته و در قلبهای ما سروده شود. اجازه دهید که قدرت قیام خون ریخته شدۀ عیسی در قلوب ما رها شده تا محیط اطراف ما را از سرود و پرستش حقیقی پر کند. بگذارید که در هنگام پرستش، حقیقتاً شفای گروهی در گوشه کنار جلسات دیده شود.
یک قدرتی در دادن جلال به او در مورد کاری که او در صلیب انجام داده و کاری که خون ریخته شده اش قبلاً به کمال رسانیده، وجود دارد؛ زندگی قیام کرده. این یعنی زنده شدن مرده و شفا از هر گونه بیماری. ما باید سرودها و آهنگهایی را نوشته و بسازیم که معبد را از ابر جلالش پر کند. این مکاشفه، ایمان را در قلبهای هر مرد و زن و بچه ای به حرکت در می آورد تا در این حقیقت آشکار شده همگی متّحد شویم. در واقع این سرودها هستند که آنرا در میان جماعت از طریق ما و برای ما منتشر می سازند.خداوندا بگذار که الآن اینطور بشود. بگذار فرشتگانت با این سرودها که برای همین ساعت آخر بیداری نگهداشته شده اند، همراه شوند و باعث شفای فیزیکی، روانی و روحانی قلوب انسانیت شوند. خداوندا اجازه بده زمانیکه ما همصدا و متحد سرودهای پرستشی را که جلال را تنها به تو می دهند می خوانیم، شفا، معجزات و نجات در پرستش مان نمایان شود. آمین«و ایشان بوساطت خون برّه و کلام شهادت خود بر او غالب آمدند و جان خود را دوست نداشتند.» (مکاشفه ۱۲ : ۱۱ ). بگذار ما خود را در موقعیتی قرار دهیم تا از خزائن آسمان سرودهایی را که برای این زمان کنار گذاشته شده است و از قدرت قیامت خون برّه، مسیح مصلوب و از شهادتی که از غلبه با همین قدرت در زندگیمان صحبت می کند، دریافت کنیم. آی ای خداوند بگذار این پرستش مثل بخوری به تخت تو بالا بیاید و حضور ناگهانی ابر جلالت معبد را پر کند تا هیچ انسانی قادر به ایستادن در این حضور نباشد. بیا ای خداوند.آبا، پدر، جلال خود را آشکار نما. به هر قیمتی که شده ما از حضور تو بیشتر می خواهیم. همانطوریکه روحت هیکل، کلیساها و بیداریهای روحانی را پر می سازد، بیا و همان جلال را به زندگی و جسم ناتوان ما آور. بگذار که آسمان به زمین بیاید و ما را با جلالی که ما را تبدیل کرده و قدرت می دهد، پر ساز تا ما زندگی دیگران را تغییر دهیم. کلام تو به ما وعده داده تا ما را از جلال به جلال تبدیل کند، پس خدای پدر، امروز، همین الآن جلالت را بیاور. ما در نام عیسی دعا کرده و دریافت می کنیم.

تاكید پاپ بر افزایش تبلیغات مسیحیت در ایران

گفته می شود :
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان سایت خبری فردا در گزارش خود مبنی بر دیدار نمایندگان كلیسای كاتولیك ایران با پاپ بندیكت شانزدهم می نویسد: نمایندگان کلیسای کاتولیک ایران در دیدار روز جمعه خود با پاپ بندیکت شانزدهم دستورالعمل اولویت‌های کاری سال جدید میلادی خود را دریافت کردند.
در این دیدار که در کلیسای واتیکان برگزار شده بود‌، پاپ از نمایندگان ایرانی خود به خاطر استقامت و پشتکار در برابر آنچه شرایط دشوار و تاسف‌آورخواند، سپاسگذاری نمود."عالیترین مقام مسیحیت کاتولیک در این دیدار از اسقف‌های ایرانی خواست تا ضمن در نظر گرفتن غنای فرهنگ و تمدن ایران بر حجم تبلیغات خود افزوده و بر محوریت گفت و گوی آزاد در محلات تهران و سایر شهرها، برنامه‌ریزی سال جدید خود را استوار کنند".در ادامه ، پاپ همچنین در این دیدار بر افزایش فعالیت‌های خیریه کلیسای کاتولیک برای گسترش محبوبیت این نهاد در میان ایرانیان تاکید نموده و تشکیل کلیساهای خانگی را از کم هزینه‌ترین راه‌ها برای مبشرین مسیحی دانست.این سایت خبری در ادامه گزارش خود می نویسد؛ این در حالی است که در سال ۲۰۰۸ میلادی نیز فعالیت تبلیغاتی مسیحیت ایرانی به شدت رونق گرفت.
افزایش کمی و کیفی برنامه‌های تلوزیون فارسی زبان مسیحیت، راه‌اندازی تعداد زیادی سایتهای مسیحی، وبلاگ و اتاق گفتگو از نمونه‌های این تلاش برنامه‌ریزی شده محسوب می‌شود که با توجه به دیدار اخیر اسقف‌های ایرانی با پاپ بندیکت شانزدهم به نظر می‌رسد این روند سیر صعودی به خود خواهد گرفت.