۱۳۸۹ شهریور ۸, دوشنبه

گسترش مسیحیت در ایران با وجود تهدید و اعمال فشار بر مسیحیان

در ایران كه یك حكومت متعصب اسلامی دارد توزیع كنندگان انجیل و مبشران مسیحی حتی میتوانند با مجازات مرگ به خاطر تبلیغ مسیحیت و ترویج كتاب مقدس در بین مسلمانان روبرو شوند .

توسعه مسیحیت در ایران با وجود خطرناك بودن بشارت و توزیع كتاب مقدس در بین مسلمانان

به گزارش شبكه خبری مسیحیان فارسی زبان ، سایت انگلیسی زبان شبكه خبر مسیونری ( ام ان ان ) كه به تازگی در دو روز متوالی ماه گذشته میلادی یعنی ۲۲و۲۳ جولای ( ۳۱ تیر و ۱ مرداد ) به وضعیت مسیحیت در كشورمان ایران پراخته است . در این مقالات ضمن تشریح وضعیت امروز ایران و فعالیت های مسیحیان داخل كشور به این نكته اشاره شده كه مسیحیان در ایران با وجود همه خطراتی كه جانشان را تهدید میكنند ، همچنان مستحكم ایستاده اند و شاهدان با ایمانی برای خداوند هستند .

در یكی از این مقاله ها به گفته سازمان مسیحی " دیدگا ه فرامرزی " استناد میشود كه مدعی است، " كه در برخی كلیساهای خانگی ایران مسیحیان مراسم خود را با دعا برای انجیل عهد جدید به پایان میرسانند . سپس هر ایماندار ۷ نسخه كتاب عهد جدید را برمیدارد و با خود قرار میگذارد كه هر روز حداقل یك نسخه عهد جدید را به یك فرد غیر مسیحی برساند".

در كشور ایران كه دارای یك حكومت به شدت بنیادگرا و تندروی اسلامی است ، اگر این اشخاص كه كتاب مقدس توزیع میكنند اگر توسط ماموران حكومتی بازداشت شوند حتی میتوانند با مجازات مرگ به خاطر تبلیغ مسیحیت و ترویج كتاب مقدس در بین مسلمانان روبرو شوند .آنها این نكته را میدانند و با این آگاهی جانشان رابرای ترویح و انتشار كلام خدا گذاشته اند .

نویسنده در این باره مینویسد : "در حقیقت جفاهائی كه با هدف دلسرد كردن مسیحیان ایرانی از تلاش برای نشر مسیحیت توسط حاكمین تندروی مذهبی به كار میروند به وضعی در آمده اند كه مانند یك پنكه با نفس دادن به آتش و پراكندن آن باعث ایحاد قوت مضاعف برای نشر كلام خدا در سراسر ایران میشوند . با این وضعیت بی عدالتی و جو خفقانی كه در ایران وجود دارد هر روز عده زیادتری از مردم از اوضاع نا امید میشوند و اعتمادشان را به همه چیز از دست میدهند".

وی معتقد است : "بسیاری از این مردم جواب سوالات بی پاسخ در ذهن خود را در ایمان به عیسی مسیح در می یابند و مسیحیان ایران آموخته اند كه چطور هر شخص میتواند كلام خدا را بین غیر ایمانداران به مسیح قسمت نماید .

شبكه خبرمسیونری (ام ان ان ) در گزارش دیگر خود ابتدا گوشه ایی از سخنان علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی را ذكر میكند كه پس از حادثه انفجار مسجدی در شرق ایران گفته است : تروریسم كور و ددمنش با حمایت غرب در ایران عمل میكند . و چنین نتیجه میگیرد كه از نظر خامنه ای غرب مسیحی دشمن اصلی و شماره یك اسلام است !

سپس در گزارش (ام ان ان) به نقل از شعبه كانادائی سازمان "صدای شهیدان مسیحی" به سخنان گذشته محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی اشاره میكند كه چند سال قبل گفته بود كه "ریشه كلیسا ها را در ایران می خشكاند" . ولی او نه تنها نتوانست چنین چیزی را عملی كند بلكه در طی چند سال تصدی او بر دولت اسلامی هر روز شاهد گسترش روز افزون كلیساهای خانگی در ایران بوده ایم و اكنون با نسلی از جوانان پرشور ایرانی روبرو هستیم كه با شناخت كامل به مسیحیت ایمان آورده اند و با قوت و قدرت ایمانی بی نظیری به ترویج و فراگیری و آموزش مسیحیت در بین ایرانیان مشغولند . این دستاوردها با وجود انجام همه جفاها و خشونت هائی است كه با سخنان خامنه ای و امثال احمدی نژاد در بین طرفداران تند رویشان تشویق و تشدید میشود .

این گزارش از یكی از اعضای شعبه كانادائی سازمان "صدای شهیدان مسیحی " نقل میكند كه گفته است : "بسیاری از ایرانیان مسیحی را میشناسد كه با تسلط كامل بر فرهنگ خودشان و آشنائی با زبان اكنون در خارج ایران به سر میبرند و آماده اند كه در شرایط مناسب به ایران برگردند و پیام انجیل را به گوش هموطنانشان برسانند . اكنون خداوند نسل جدیدی از ایرانیان مسیحی را به وجود آورده و رشد داده است".

مسیحیان ایران در حال حاضر حدود یك درصد جمعیت ایران هستند .(در این مورد هیچ آمار قابل استنادی وجود ندارد و ارقام بسیار متفاوتی از سوی منابع مختلف ذكر میگردد – اف سی ان ان) بسیاری از فعالان وپیشگامان آنها یا رسماٌ بطور علنی تحت تعقیب هستند یا به شدت تحت كنترل جاسوسان حكومتی فرار دارند . ایرانیانی كه مسیحی شده اند وقتی در این راه قدم گذاشتند میدانستند كه با چه مشكلاتی رو به رو خواهند شد . اما میوه های كار خداوند هر روز بیش از پیش ثمر می دهند و این درخت پربار همچنان آبستن محصول بیشتری است . امروز ما میتوانیم نسل جدید و قابل توجهی از شبانان و مبشران فعال و خد متگزار ایرانی را در همه جای دنیا و به خصوص بیش از همه جا در داخل خود ایران ببینیم

هیچ نظری موجود نیست: