۱۳۸۹ شهریور ۸, دوشنبه

جوانان ايرانی از اسلام سرخورده شده اند

بر اساس يك نظرسنجي صورت گرفتــه از دانشــجويان دانشـــگاه هاي مشـــهد، 8/49 درصد آنها معتقدند اکثر جوانان ايراني از اسلام سرخورده شده و از دين فاصله گرفته اند.

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از آتي نيوز، اين نظرسنجي از سوي سازمان ملي جوانان با روش نمونه گيري از دانشجويان دانشگاه هاي مختلف مشهد صورت گرفته است و 98 درصد آنها را دانشجويان شيعه و 2/1 درصد آنان را سني ها و 1/1 ديگر را پيروان ساير اديان تشکيل مي دهند

بر اساس اين گزارش 4/53 درصد شرکت کنندگان در اين نظرسنجي مرد و 6/46 درصد هم زن بودند.

طبق نظرسنجي مذکور 8/49 درصد دانشجويان دانشگاه هاي مشهد معتقدند اکثر جوانان ايراني از اسلام سرخورده شده و از دين فاصله گرفته اند اما 34 درصد با اين ايده مخالفت کرده اند و البته 16 درصد هم بي نظر بوده و نظر خاصي دراين باره نداشتند.

متوليان اين افکارسنجي با شناسايي 30 عامل براي کاهش رابطه جوانان با دين از دانشجويان سئوال کردند چه دليلي بيشترين نقش را در اين عرصه ايفا مي کند که 5/23 درصد آنها معرفي بد دين توسط مسئولان جمهوري اسلامي و 3/16 درصد آنان نيز محدودکردن جوانان و سخت گيري هاي بيش از حد را عامل اين موضوع دانستند.

همچنين 9/10 درصد شرکت کنندگان در اين نظرسنجي از عدم ارائه شناخت صحيح از اسلام و آموزش ها و برداشت هاي غلط، 1/9 درصد از اختلاط دين با سياست، 2/8 درصد از تاکيد بيش از حد بر مسائل ظاهري و در حاشيه بودن مسائل اصلي دين و 2/5 درصد هم از وجود فاصله بين جوانان با بزرگان و علماي دين به عنوان عوامل رويگرداني جوانان از اسلام ياد کرده اند.

علاقمندی دانشجويان شرکت کننده در نظرسنجي سازمان ملي جوانان به اديان غير از اسلام بدین شرح است، 1/21 درصد آنها به مسيحيت و ابراز علاقه 1/10 درصد آنان به دين زرتشت که جمعا 35 درصد کل جمعيت دانشجويي شهر مذهبی مشهد را تشکيل مي دهند، كه خود موضوعي قابل تامل است.

لازم به ذكر است شهر مذهبی مشهد در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است.این شهر دومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران است

هیچ نظری موجود نیست: