۱۳۸۸ بهمن ۲۶, دوشنبه

رژیم كره شمالی و ایران درصدرلیست سالانه جفا بر مسیحیان

بر اساس لیست سالیانه ای كه از سوی برخی سازمانهای مسیحی منتشر میشود حكومت ایران پس از كره شمالی صاحب بد ترین رفتار با مسیحیان شناخته شده است ...
روز چهارشنبه ۱۵ دی ماه سالجاری سازمان بین المللی " درهای باز " كه یكی از بزرگترین سازمانهای مسیونری جهان محسوب میشود و دارای روابط نزدیكی با كلیساهای زیر زمینی در نقاط مختلف دنیاست ، لیست سالانه خود را موسوم به " لیست نظارت جهانی " منتشر كرد .
این لیست سالانه حاوی نام ۵۰ كشوری است كه در آنها بدترین رفتار با مسیحیان میشود .
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، در بیانیه سازمان "درهای باز" كه بطور همزمان از سوی دفاتر این سازمان در شهرهای" اِرمه لو" هلند و "سانتا آنا" كالیفرنیا منتشر شد ، آمده است كه دو كشور " كره شمالی و ایران" دارای بدترین رژیمهای سیاسی محدود كننده در تمام جهان هستند . نام این ۲ كشور در صدر لیست سال ۲۰۱۰ نام ۵۰ كشوری است كه در آنها بدترین رفتار با مسیحیان میشود .
كره شمالی برای هشتمین سال پیاپی در راس لیست قرار دارد . در این كشور هرگونه فعالیت مذهبی یك اقدام علیه نظم سوسیالیستی تلقی میشود . در بیانیه سازمان "درهای باز" آمده است كه این سازمان یكی از محدود سازمان هائی است كه همچنان با آن جامعه منزوی شده از بقیه جهان ارتباط هائی دارد . سال گذشته رژیم "كیم ایل جونگ در سراسر كره شمالی مسیحیان را هدف خشونتهای خود قرار داد . حاصل این حملات بازداشت ، شكنجه و قتل تعدادی از مسیحیان بود . رهبران حكومت كره شمالی همچنان تلاش میكنند كه جامعه را بوسیله روشهای دیكتاتوری به شكل خودكامه اداره نمایند . تخمین زده میشود در كره شمالی حدود ۲۰۰ هزار زندانی سیاسی وجود داشته باشد كه بین ۴۰ تا ۶۰ هزار نفر آنها مسیحیان هستند .
در بیانیه مذكور ایران جایگاه دوم را پس از كره شمالی دارا میباشد . در لیست سال گذشته ایران جایگاه سوم را پس از عربستان سعودی داشت . اما سلسله بازداشتهائی كه از ۲۰۰۸ آغاز شد میتواند دلیل اصلی در بدترشدن وضعیت ایران در لیست جدید باشد . این بیانیه تصریح میكند كه این بازداشتها همچنان ادامه دارد و در سال ۲۰۰۹ شدیدتر نیز شده است . حداقل ۸۵ مسیحی در این دوره زمانی مورد بازداشتهای مختلف قرار گرفته اند .
سازمانهای "درهای باز" میگوید : این ظن وجود دارد كه این بازداشتها از سوی حكومت ایران ابزاری باشد برای منحرف كردن افكار عمومی از مشكلات عدیده بین المللی و داخلی كه رژیم با آنها درگیر است . بخصوص نا آرامیهای جدی كه پس از آخرین انتخابات عمومی در ایران پیش آمده و اكنون بیش از ۶ ماه است كه در مخالفت با ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد ادامه دارد . در پی این اعتراضات عمومی تا كنون تعداد زیادی از معترضان بازداشت شده اند و تا روزهای پایانی سال ۲۰۰۹ همچنان وضعیت نابسامان و غیر شفاف بازداشتها و زندانها در جمهوری اسلامی ، مورد توجه افكار جهانیان بود .
در لیست مذكور ۸ كشور از۱۰ كشوری كه در آنها بدترین رفتار با مسیحیان میشود كشورهائی هستند كه مسلمان نشینند . یعنی كشورهائی كه اكثریت جمعیت آنها را مسلمانان تشكیل میدهند شامل ایران ،عربستان سعودی ، سومالی ، مالدیو ، افغانستان ، یمن ، موریتانی و ازبكستان . كره شمالی و لائوس كشورهائی هستند كه توسط رژیمهای كمونیست اداره میشوند .
جای تعجب نیست !
"كارل مولر" رئیس سازمان "درهای باز" در ایالات متحده میگوید : بطور یقین اینكه رژیم كره شمالی در صدر لیست حكومتهای آزار دهنده مسیحیان قرار گرفته است كسی را شوكه نكرده است. چون سالهاست كه مسیحیان آن كشور تحت بدترین جفاها از سوی حكومت كمونیست كره شمالی میباشند . این شكنجه ها اكنون چند دهه است كه بطور سیستماتیك و پیوسته ادامه دارد . تا كنون سه نسل مختلف در كره شمالی شاهد این تجربه دردناك بوده اند .
او اضافه میكند: صعود ایران از رده سوم به رده دوم نشان میدهد كه وضعیت در ایران بدتر شده است . "مریم رستم پور و مرضیه امیری زاده" دو دختر مسیحی ایرانی كه از یك خانواده مسلمان بودند، فقط به اتهام ساده ایمان مسیحی بیش از ۲۵۰ روز را در زندان به سر بردند . آنها بعد از یك كمپین بین المللی برای آزادیشان كه از سوی سازمانهای مسیحی جهان به راه افتاد دو ماه قبل آزاد شدند . آن دو و بسیاری از مسیحیان دیگر ایران همچنان در خطر به سر میبرند و هیچكس نمیداند حكومت جمهوری اسلامی در آینده با آنها چگونه رفتار خواهد كرد . اصولا رژیم ایران یك رژیم بسیار غیر قابل پیش بینی است .
مولر میگوید : با وجود همه این تهدیدها جالب است كه هم در كره شمالی و هم در كشورهای اسلامی كه نام آنها در بین ده جایگاه اول لیست قرار دارد ، مسیحیت به سرعت در حال پیشرفت است. در كره شمالی طی ۱۰ سال گذشته مسیحیت رشد بسیار چشمگیری را نشان داده است . در كشورهای مسلمان نیز بسیاری هرسال به مسیحیت میگروند . در هر حال برای همه اینها باید دعا كرد .
لیست نظارت جهانی از سال ۱۹۹۱ هرسال به وسیله بخش تحقیقات سازمان "درهای باز" منتشر میشود . هدف از انتشار این لیست زیر ذره بین بردن دقیق و موشكافانه وضعیت در كشورهائی است كه مسیحیان در آنها مورد اذیت و آزار قرار میگیرند . اطلاعات لازم برای تنظیم این لیست از طریق خبرهای منتشره، مكاتبه و طرح پرسشهائی كه در ۴۵ كشور جهان به وسیله نمایندگان سازمان از ایمانداران انجام میشود گرد آوری میگردد . این پرسشها مربوط به درجه قانونمندی ، افكار عمومی ، درجه آزادی كلیساها برای سازماندهی ، حوادث اتفاق افتاده و جفاهای صورت گرفته نظیر قتل و حمله و آتش زدن كلیسا و سایر اقدامات ضد مسیحی میباشند .
گزارشات سازمان درهای باز نشان میدهد كه حداقل ۲۰۰ میلیون مسیحی ایماندار در سراسر دنیا تحت آزار و جفا قرار دارند .

هیچ نظری موجود نیست: