۱۳۸۸ تیر ۲۶, جمعه

قديمي‌ترين نقاشي پولس رسول، کشف شد+ عكس

باستان‌شناسان واتيکان از کشف نقاشي قديمي‌اي خبر دادند که به عقيده آنها، کهن‌ترين تصوير به دست آمده از پولس رسول يکي از مومنان و مبشرین مسيحيت پس از عروج مسيح بوده است.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازميراث آريا، اين نقاشي ديواري که ۱۶۰۰ سال قدمت دارد چهره مردي را با چشماني گود، پيشاني بلند، گونه‌اي سرخگون، بيني‌اي فرورفته و محاسني انبوه نشان مي‌دهد که به گفته محققان متعلق به پولس رسول بوده است.به گفته باستان شناسان، اين نقاشي در قبرستان زيرزميني سنت تلکا و در نزديکي کليساي پولس در شهر رم به دست آمد و به دليل آلودگي‌هاي فراوان موجود روي سطح آن به مدت دو هفته توسط اشعه ليزر در حال پاکسازي و بازسازي بود.برخي معتقدند، اين تصوير، اثري تزييني از مقبره يکي از اشراف‌زادگان يا مقامات عالي رتبه کليساي اسقفي بوده که پس از تدفين در اين محل نقاشي شده است.در اعتقاد مسيحيان، پولس رسول، يک يهودي وابسته به امپراتوري روم و از اهالي ترکيه امروزي بوده که پس از قیام مسيح به اين مسیحیت روي آورده و بعدها کليساهاي متعددي را در سراسر امپراتوري روم بنا کرده است.نحوه مرگ وي را اعدام شدن به دليل اعتقاداتش توسط امپراتوري روم اعلام کرده‌اند

حقوقدان سوئدی: "اسلام یک بیماری روانی اجتماعی است

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازاستکهلمیان، "هانس اولا مورتنسون" حقوقدان سوئدی و مدافع پرونده های متقاضیان پناهندگی در اداره مهاجرت این کشور هفته گذشته در وب لاگ خود شدیدا به د ین اسلام حمله کرد و این آئین را "یک بیماری روانی اجتماعی" قلمداد نمود.در نوشته این حقوقدان سوئدی همچنین درج شده است که "مسلمانان بمانند خرگوش تولید مثل می کنند و در صدد بدست گرفتن کنترل اروپا هستند". "هانس اولا مورتنسون" با اشاره به مناطق مهاجر و مسلمان نشین سه شهر بزرگ سوئد, تنستا در استکهلم, هامارکولن در گوتنبرگ و روسن گورد در مالمو می نویسد: "بهتر است این سه منطقه تخریب شوند و ساکنان آن به نورلاند و لاپلاند فرستاده شوند. در آنجا آنها می توانند در جامعه ادغام شوند, زبان سوئدی یاد بگیرند, اسلام زدایی شده و سلامت خود را بازیابند". وی در بخشی دیگر از نظرات خود به علامت صلیب شکسته سمبل حزب نازی آلمان اشاره می کند و می نویسد: "چطور است که استفاده از علامت صلیب شکسته ممنوع است اما استفاده از حجاب اسلامی را آزاد گذاشته اند". این حقوقدان سوئدی با اشاره به برنامه تلویزیونی "حلال تی وی" که توسط مجریان مسلمان از تلویزیون اس وی تی سوئد پخش شده است آن را شدیدا مورد حمله قرار داده و برنامه تلویزیونی "بچه بازها" نامیده است چون از نظر او "اسلام مذهبی است که مدافع پدوفیلی است". بدبنال بیانات این حقوقدان سوئدی و مدافع پرونده های متقاضیان پناهندگی, اداره مهاجرت این کشور شایستگی وی را جهت دفاع از پرونده های پناهندگی که متقاضیان در آن در برخی موارد پیرو دین اسلام هستند را زیر سوال قرار داده است. این حقوقدان از ۱۰ سال پیش تاکنون در رباطه با دفاع از پرونده های متقاضیان پناهندگی در نزد اداره مهاجرت سوئد فعال بوده است.اما "هانس اولا مورتنسون" ضمن رد ادعای اداره مهاجرت می گوید که او دوستانی دارد که مسلمان هستند و اضافه می کند که "من عقاید شخصی خود را با وظایف کاری خود مخلوط نمی کنم

پخش اینترنتی مراسم عشا ربانی از كلیسایی در اسكاتلند

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازمهر،کلیسای سنت پاتریک در اسکاتلند در تلاش برای ارتباط با اعضای خود موعظه‌های روحانیون و مراسم عشای ربانی را به صورت زنده از طریق اینترنت پخش کند تا با استفاده از این تکنولوژی بتواند با طیف گسترده‌تر افراد ارتباط داشته باشد.
استفاده کلیسای سنت پاتریک از این تکنولوژی در راستای ارتباط با افراد مسن یا آنهایی است که خود را به خانه محدود کرده و از خانه خود بیرون نمی آیند.
ظرف سه هفته گذشته تمام مراسم عشای ربانی، مراسم تدفین، ازدواج و تعمید از اینترنت پخش شده تا افرادی که نمی توانند در مراسم حاضر شوند نیز از فضای دینی این مراسم بهره مند شوند.
ایده پخش اینترنتی این مراسم به دنبال تلاش کلیسا برای شناسایی راه های ارتباطی با افراد مسن و همچنین افرادی بود که خانه را به هر علتی ترک نمی کنند.
گری کونری کشیش این کلیسا گفت: این اقدام کلیسا را به عرصه جدید وارد کرده است. به رغم اینکه این اقدام هنوز در مراحل اولیه است اما استقبال از آن خوب بوده است. صدای پخش این مراسم عالی است اما کیفیت تصوی درحال حاضر محدود است. این سیستم ظرف چند هفته اصلاح می شود، بنابراین افرادی که نمی توانند در مراسم عشای ربانی شخصا شرکت کنند می توانند این مراسم دینی و آیینی را در خانه ها یا بیمارستانها و هرکجا که هستند تماشا کنند و با آن همراه شوند.
یک دوربین ثابت که در کلیسا کار گذاشته شده مراسم عشای ربانی آخر هفته ها را پخش می کند.
کشیش این کلیسا گفت: بیشتر افرادی که از این خدمات طی چند هفته گذشته استفاده کرده اند افرادی از خارج از کشور بودند که نتوانستند در تدفین اقوام خود که در این کلیسا مراسم آن برگزار شد شرکت کنند.

اعتراض کمپین بین‌المللی حقوق بشر به ادامه سرکوب مردم

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران، با انتشار گزارشی از اعتراض‌ها روز ۱۸ تیر، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست خشونت علیه معترضان را متوقف کند.به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از رادیو فردا،در این گزارش آمده است «علیرغم سرکوب نیروهای امنیتی» هزاران نفر در دهمین سالگرد حمله به کوی دانشگاه در روز ۱۸ تیر شرکت کردند که در پی آن دهها نفر نیز بازداشت شدند.

این کمپین به نقل از«شاهدان عينی» گزارش می‌دهد که نيروهای امنيتی و نظامی بسيج و ماموران لباس شخصی معترضان را با «باتوم و کابل مورد ضرب و شتم قرار دادند و تلاش کردند که مردم را با استفاده از گاز اشک‌آور پراکنده کنند.»این گزارش می‌افزاید: «ماموران امنيتی لباس شخصی در بين جمعيت به دنبال شناسايی فعالان اجتماعی و بازداشت آنها بودند. کاوه مظفری؛ عضو کمپين يک ميليون امضا و فعال حقوق زن با اينکه در اعتراض شرکت نداشت....در نزديکی منزل خود برده بود در حال بازگشت به منزل توسط ماموران امنيتی شناسايی و بازداشت شد.»کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران از شاهدان عینی نقل می‌کند: «بيشتر معترضان بدون توجه به شدت حملاتی که قصد پراکنده کردن جمعيت را داشت، تصميم گرفته بودند بمانند و از حق تجمع مسالمت‌آميز خود دفاع کنند. شاهدان بر نقش رهبری زنان بويژه زنان ميانسال در مقابله با نيروهای دولتی اشاره کرده‌اند که تلاش آنها حفظ کسانی بود که مورد حمله نيروهای امنيتی بودند.»‌بر پایه این گزارش «نيروهای بسيجی و ماموران لباس شخصی» نقش عمده را در سرکوب تظاهرات روز هجدهم تیر بر عهده داشته‌اند و نیروهای انتظامی با لباس فرم نیز نقش هدایت «حملات» را عهده‌دار بوده‌اند.کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران به نقل از شاهدان عینی به حضور پر رنگ «جوانان زیر ۱۸ سال» در میان نیروهای بسیجی اشاره می‌کند که مجهز به باتوم بوده‌اند.این سازمان‌می‌گوید: «کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران بشدت نگران سوء استفاده از پسر بچه‌های جوان به عنوان سربازان پياده نظام نيروهای نظامی بسيجی است که نقض جدی پيمان حقوق کودک است.»یک شاهد عینی به این سازمان غیر دولتی گفته است که در اعترا‌ض‌های روز هجدم تیرماه برخلاف اعتراضات قبلی «مردم در برابر حملات فرار نمی‌کردند و با هم می‌ماندند». این شاهد عینی همچنین بر نقش برجسته زنان در اعتراض‌های روز هجده تیرماه تاکید کرده است.در حالی که فضای شهرهای ایران و به ویژه تهران پس از انتخابات ۲۲ خرداد همچنان امنیتی است و دستگیری‌ها نیز ادامه دارد، مرتضی تمدن استاندار یک روز پیش دهمین سالروز حمله به کوی دانشگا ه، اعلام کرده بود افرادی که در این روز دست به «تحرک ضدامنیتی» بزنند، «زیر گام‌های مردم هوشیار ما له خواهند شد.»در هجدهم تیرماه ۱۳۷۸، نیروهای لباس شخصی و نیروی انتظامی وارد کوی دانشگاه تهران در خیابان امیرآباد شمالی شدند؛ در این حمله دست کم یک نفر کشته و شمار بسیاری زخمی شدند. قوه قضائیه جمهوری اسلامی پس از این حوادث تنها یک سرباز نیروی انتظامی را برای دزدیدن یک ریش تراش دانشجویان مجرم شناخت.پس از نتایج انتخابات که به اعتراض‌های گسترده در شهرهای ایران و بویژه در تهران انجامید، تظاهرات‌کندگان با سرکوب نیروهای شبه‌نظامی و انتظامی مواجه شدند که با واکنش‌های جهانی روبرو شد.در این میان دست‌کم ۲۰ نفر بنا به آمار رسمی به دست بسیج یا نیروهای انتظامی کشته شده‌اند. با این حال آمارهای تأیید نشده رقمی بالای صدنفر را نشان می‌دهد.اسماعیل احمدی‌ مقدم فرمانده، نیروی انتظامی نیز دستگیری بیش از ۱۰۰۰ نفر در روزهای پس از انتخابات را را تایید کرده است. وی همچنین گفته است که شمار دیگری نیز به دست نیروهای اطلاعاتی و بسیجی دستگیر شده‌اند؛ آمار دقیقی در این مورد این دستگیری‌ها منتشر نشده است. علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی یک هفته پس از انتخابات هرگونه تقلب در انتخابات را منتفی دانسته بود و به رهبران سیاسی مخالف نتایج انتخابات صریحا هشدار داد که مسئول هرگونه خونریزی خودشان هستند.

امریكا خواستار آزادی هفت عضوِ اقليت مذهبی بهایی شد

آمريکا آزادی هفت عضوِ اقليت مذهبی بهايی ايران را که به اتهام جاسوسی برای اسرائيل و قانون شکنی مذهبی در زندان هستند، خواستار شده است.به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازرادیو صدای امریكا، کميسيون آمريکايیِ آزادی بين المللی مذهب می گويد قرار است روز شنبه جلسه دادرسی هفت زندانی بهايی که ميتوانند با مجازات اعدام روبرو شوند، برگزار شود.
کميسيون آزادی بين المللی مذهب در توصيف اين اقدام جمهوری اسلامی ايران می گويد اين پرونده نمونه ای از روند ها و عملکرد های عمومی تر «سرکوب حمايت شده توسط حکومت مذهبی است که بحران جاری انتخاباتی ايران را مشخص ميکند.» تقاضای تجديد نظر از سوی ايالات متحده آمريکا در پاسخ به درخواست روشنک صابری روزنامه نگار آمريکايی ايرانی تبار است که به تازگی به اتهام جاسوسی برای آمريکا محکوم شده بود و نزديک به چهار ماه حبس را در زندان ايران سپری کرد.کميسيون می گويد دو نفر از بهاييان با خانم صابری که در ماه مه گذشته آزاد شد، در يک سلول در زندان بودند.ليونارد ليو رئيس کميسيون می گويد که اتهامات عنوان شده عليه اين هفت بهايی زندانی، «بی اساس» است. رهبران بهايی اتهامات عليه هفت زندانی را رد کرده و ميگويند که آنها هرگز در فعاليت های سياسی شرکت نداشته اند.کميسيون آزادی بين المللی مذهب در گزارش سالانه خود که در ماه مه منتشر شده است ميگويد که سياست دولت در ايران به انحطاط وضعيت تقريباً همه گروه های غير شيعه مسلمان و بويژه بهائيان در ايران، دامن زده است. ديانت بهايی مذهبی است که در ايران در قرن نوزدهم متولد شده است اما پس از انقلاب ١٣٥٧ در ايران، ممنوع اعلام گشت. مقامات جمهوری اسلامی ايران ديانت بهايی را کفر تلقی ميکنند و در گذشته پيروان آن را مورد آزار و اذيت، زندان، و اعدام قرار داده اند.

محکومیت سه مسلمان تندرو در بریتانیا

دادگاه ایزلینگتن در لندن سه جوان مسلمان بریتانیایی را به خاطر تهدید و حمله به منزل ناشر کتاب «جواهر مدینه» نوشته شری جونز نویسنده آمریکایی، به زندان محکوم کرد.
به ژزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازرادیو زمانه، این سه جوان متهم‌اند که در ماه سپتامبر گذشته با گازوئیل سردر منزل ناشر کتاب را به آتش کشیدند. آن‌ها پیش از اقدام به آتش‌سوزی، ناشر «جواهر مدینه» را تهدید کردند که از انتشار این کتاب «توهین‌آمیز» خودداری کند.
انتشار رمان «جواهر مدینه» که در باره عایشه همسر محمد پیامبر مسلمانان و همسران دیگر اوست، در سال گذشته جنجال زیادی در میان مسلمانان آفرید و خشم بسیاری از مسلمانان تندرو در سراسر جهان را برانگیخت. مسلمانان تندرو این کتاب را «بی‌احترامی نسبت به محمد و انتشار آن را توهین به مسلمانان» ارزیابی کردند.
انتشارات رندوم هاوس آمریکا از ترس تهدیدات مسلمانان تندرو، از انتشار این کتاب خودداری کرد اما مارتین رینجا ناشر بریتانیایی و صاحب انتشارات «گیبسن اسکوئر» علیرغم تهدیدات بی‌شمار، این کتاب را در بریتانیا منتشر کرد.
دادگاه سلطنتی بریتانیا هر کدام از این سه جوان را به چهار سال و نیم زندان محکوم کرد.
رئیس دادگاه خطاب به مجرمان گفت:«اگر می‌خواهید در این کشور زندگی کنید باید با قوانین آن زندگی کنید. این کار شما خلاف قواعد شهروندی و قانون این کشور است.»
رئیس دادگاه همچنین در دفاع از کار ناشر بریتانیایی گفت:«او با این کار جان خود را به خطر انداخت. همان طور که او گفت، در یک جامعه آزاد دسترسی به ادبیات باید بدون ترس و آزادانه باشد».

ضرب و شتم مبشرین مسیحی توسط مسلمانان افراطی

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از Compass- پس از گذشت حدود چهار ماه از واقعه ضرب و شتم شدید دو مبشر مسیحی توسط مسلمانان، به جرم نمایش فیلم "عیسی مسیح "، یکی از این دو افراد همچنان به علت آسیب‌دیدگی عصب‌های مفصل ران، تحت درمان مداوم می‌باشد.
دکتر محمد صیف‌الدین از مرکز فیزیوتراپی الابک اذعان داشت که ادوارد بیسواز ۳۲ ساله، کارمند مؤسسه زندگی مسیحی بنگلادش CLB، به علت صدمات وارده در اثر ضرب و شتم، دچار عوارض عصبی در منطقه مفصل ران شده است.وی گفت: "مفصل ران این بیمار جابجا و یکی از استخوان‌هایش کاملاً خرد شده بود.
"بیسواز به این خبرگزاری گفت، که در روز ۷ فوریه سال جاری به همراه همکار ۲۱ ساله‌اش "دولونموی تریپورا" فیلم "عیسی مسیح " را در خانه یکی از اهالی روستای چاندپور به نمایش گذاشتند.
گفتنی است که این دو پس از اتمام نمایش، برای حدوداً ۲۰۰ بیننده فقیر و بیسواد فیلم در مورد خطرات وجود ماده شیمیایی آرسنیک در آب آشامیدنی، سلامت مادر و فرزند و هم‌چنین راه‌های پیشگیری از ویروس ایدز نکاتی را بیان کردند.
بر طبق گزارشات منتشر شده از بخش کودکان سازمان ملل، به علت وجود آرسنیک در آب، سلامتی بیش از ۳۰ میلیون نفر در هندوستان و بنگلادش در معرض خطر است.پس از آن یکی از اهالی روستا به نام " آزاد میا"، از این دو مبشر مسیحی می‌خواهد تا این فیلم را مجدداً در فردای همان روز و در منزل او به نمایش بگذارند. بنابراین ایشان فردای آنروز به خانه آزاد میا می‌روند، ولی به علت کسالت یکی از اعضای خانواده وی، نمایش فیلم را ملغی می‌کنند.
به گفته بیسواز، وقتی او به همراه همکارش در راه بازگشت به محل اقامت خود بودند، در میان راه با چندین تن از ساکنین روستا برخورد می‌کنند که هر یک جداگانه تقاضا می‌کنند تا نمایش فیلم در خانه آنها صورت پذیرد؛ و این مسئله شک این دو مبشر را برمی‌انگیزد که شاید تله‌ای در کار باشد.
بیسواز در ادامه می‌گوید: "در ابتدا ایشان می‌خواستند با زبان خوش، ما را به خانه خود بکشانند و وقتی با مخالفت ما روبه‌رو شدند، خواستند به زور این کار را بکنند. همان موقع‌ها بود که بو بردیم خیانتی در کار است. پس از آن هم که با توسل به زور ما را به جایی که می‌خواستند، کشاندند.
"به گفته او در آن زمان، حدود ۲۰ نفر جمع شدند و شروع به ضرب و شتم آنان نمودند: "بعضی از بزرگترهای روستا به آنها می‌گفتند ما را رها کنند، ولی ایشان همچنان مصر بودند تا ما فیلم را یک بار دیگر نمایش دهیم. بنابراین به زور آن افراد، وارد حیاط یک مدرسه شدیم و بالاجبار فیلم "عیسی مسیح" را پخش کردیم. هنوز ۲۰ دقیقه از فیلم نگذشته بود که آنها دوباره از جا برخاستند و شروع به ضرب و شتم ما کردند. ما هم که فقط روی زمین افتاده بودیم و زیر مشت و لگد آنها له می‌شدیم."
وی ادعا می‌کند در زمانی که حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر داشتند آنها را می‌زدند، ۲۰۰ نفر دیگری که برای تماشای فیلم آماده بودند، بدون واکنش در جای خود ایستاده بودند. گفتنی است ضاربان، یکی از مسلمانان حاضر که در طول آن مدت با کالسکه خود، این دو را برای نمایش فیلم به گوشه و کنار روستا می‌برده را نیز به شدت مضروب ساختند.
حمله‌کنندگان هم‌چنین پروژکتور، مولد برق، میکروفون و چهار حلقه فیلم آنان را کاملاً از بین می‌برند.به گفته بیسواز: "بعد از این وقایع، از ساکنین منطقه، داستان خانواده‌ای را در روستای مجاور شنیدم که ۱۰ سال قبل به مسیح ایمان آورده بودند؛ و در پی آن با خشم شدید سکنه روستا مواجه شده و از روستا بیرون رانده می‌شوند."
روستاییان که از پیش روند این حمله را برنامه‌ریزی کرده بودند، اصرار به نمایش مجدد فیلم داشتند تا در حضور سایر ساکنین منطقه، بهانه‌ای مشروع برای مضروب ساختن آن دو داشته باشند. این گروه حمله کننده، یکی از مسلمانان روستا به نام دائود میا را هم که روز اول به این مبشرین اجازه پخش فیلم در خانه‌اش را داده بود، مورد تهدید قرار دادند.
ناظر CLB در منطقه، پس از مطلع شدن از این واقعه، به سرعت بیسواز و همکارش را برای درمان به یکی از دکتر‌های محلی معرفی می‌کند.رئیس این سازمان نیز از نادیده گرفتن حقوق اقلیت‌ها و عدم وجود آزادی مذهب در کشور ابراز نگرانی کرد و تصریح کرد: "این ضرب و شتم، تجاوزی آشکار به حقوق ماست. درست است که این دو مبشر، مبادرت به نمایش فیلم ورزیده‌اند، ولی هیچ‌گاه کسی را مجبور به تغییر دین نکردند. به هرحال ما این حمله‌کنندگان را بخشیدیم و محبت خداوندمان را نشانشان دادیم.
از سال ۲۰۰۳ سه تن از کارمندان CLB در خاک بنگلادش و به گزارش پلیس و مقامات محلی، توسط مسلمانان کشته و بیش از صد‌ها نفر مورد صدمه واقع شده‌اند.
شیخ حسینا وازد، نخست‌وزیر بنگلادش در ملاقات خود با جرارد والین، دریابان ارتش فرانسه و فرمانده نیروهای مشترک فرانسه در اقیانوس هند که از بنگلادش ملاقات می‌کرد، درمورد مسائلی از قبیل آزادی مذهب، حکومت مبتنی بر دموکراسی و برابری انسان‌ها در کشورش سخن گفت. حسینا به این فرمانده فرانسوی گفت که بنگلادش از قوانین آزادی مذهب برای تمام گروه‌های دینی حمایت کرده و آزادی بیان را از حقوق مسلم تمامی اقلیت‌ها می‌داند