۱۳۸۹ مهر ۱۷, شنبه

احضـار و بـازجـویی هـای سازمان یافته تر مسیحیان در ایران

ماموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی كه تا كنون با عناوینی نظیر «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و اقدام علیه امنیت ملی»، سعی در بازداشت مسیحیان ایرانی داشتند این بار در تلاش هستند تا با اتهام نخ نمای جاسوسی برای بیگانگان اذهان عمومی را نسبت به مسیحیان برانگیزند.

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان و بنا بر گزارش دریافتی در شهرهای مختلف كشور ، به دنبال اعلام خبر دستگیری ۹ نفر در همدان با اتهام فعالیتهای مسیحی كه بطور بی سابقه از طریق برنامه خبری شامگاه جمعه ۱۹ شهریور ماه سالجاری از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شد ، از سوی عوامل امنیتی هجوم گسترده ولی بی سروصدائی در سراسر كشور بر علیه مسیحیان به خصوص نوكیشان مسیحی فارسی زبان فعال در كلیساهای خانگی آغاز شده است .

به گفته گزارشگران شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، این دستگیریهای موقت معمولا با احضار افراد مسیحی به ادارات اطلاعات در استانها و شهرهای مختلف انجام میگیرد . شخص احضار شده بلافاصله تحت یك بازجوئی دقیق و بسیار فنی قرار می گیرد كه دارای ماهیتی كاملا متفاوت از روال اینگونه بازجوئی ها در سنوات گذشته میباشد .

گویا این بار ماموران امنیتی حكومت مذهبی ایران تصمیم دارند به اتهامات قبلی كه بر مسیحیان وارد میكردند یعنی « تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و اقدام علیه امنیت ملی »، اتهام واهی دیگری با عنوان « جاسوسی برای بیگانگان » را هم اضافه كنند . البته بر چسب اتهام جاسوسی به مسیحیان برای چه دولتی بهتر از اتهام جاسوسی برای اسرائیل میتواند مسئولان جمهوری اسلامی را راضی كند ؟

پر واضح است كه تبلیغات جنجالی و اخبار جعلی چند ماه گذشته و اغراق آمیز درباره فعالیت های مسیحیان در رسانه های زنجیره ای وابسته به حكومت اسلامی و سپاه پاسداران به چه منظور بوده است و چه اهدافی را دنبال میكرده .

اعلام خبر دستگیری ۹ تن از مسیحیان بشارتی برای اولین بار در تلویزون جمهوری اسلامی و ارائه گزارشی از یك تظاهرات نمایشی برعلیه فعالیت های مسیحیان بشارتی ایران بطور همزمان با آن باعث بروز شایعات و گمانه زنی های مختلفی در بین مردم و جامعه مسیحیان كشور شده است .

در ویدیوی تبلیغاتی دستگیر شدگان در همدان كه از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش گردید ،در متن خبر مذكور گفته شد: " ۲ نفر از این افراد از سوی سازمانهای خارج كشور بوده اند و ۷ نفر دیگر ایرانی میباشند ".

از متن گزارش تلویزیونی اینگونه برداشت میشود كه آن ۲ نفر باید خارجی باشند كه بقیه ایرانی ذكر شده اند . هرچند كه به صراحت گفته نشده آنها دارای چه ملیتی میباشند . تاكنون اسامی این ۹ نفر تا به حال از سوی هیچ ارگان قضائی یا اطلاعاتی اعلام نشده است و محل دقیق بازداشت و اینكه نحوه بازداشت آنان چگونه بوده مشخص نیست .

این ابهامات و آن حملات در پی اعلام این گزارش تبلیغاتی جمهوری اسلامی، باعث شده است كه این شایعه قوت یابد كه احضار شدگان و بازداشت شدگان اخیر در برخی شهرستانها و استانهای ایران، همان كسانی هستند كه با گروه مذكور و بخصوص آن ۲ فرد خارجی در ارتباط بوده اند و اطلاعات هویتی آنها پس از دستگیری همدان برملا شده است .

بر طبق این نظریه دستگاه قوه قضائیه و مامورین وزارت اطلاعات با عدم انتشار اسامی و جزئیات بیشتر و ملیت دستگیر شدگان میخواهند به گو نه ایی عمل نمایند تا حد ممكن از آگاهی یافتن مرتبطین با آنان جلوگیری كنند و از این طریق تعداد بیشتری از مسیحیان وابسته به كلیساهای خانگی را مورد شناسائی و بازداشت نمایند . عدم انتشار اطلاعات بیشتر از سوی مقامات امنیتی و دستگاههای قضایی و بیانات دوپهلو درباره ملیت آن ۲ فرد نیز میتواند نوعی بازی امنیتی آنان باشد !

اگر چه تاكنون گزارشی از سوی هیچكدام از كشورهای خارجی و یا سازمانهای مسیحی داخل و یا خارج كشور درباره این افراد بازداشت شده در همدان منتشر نشده است و از طرف دیگر در مورد دستگیری این ۹ نفر گزارشی قابل توجهی بجز خبر رسانی دادستانی همدان وجود ندارد ، باعث قوت گرفتن این شایعه شده است كه خبر این دستگیری ممكن است از اساس دروغ و یا یك حقه اطلاعاتی – تبلیغاتی باشد كه دقیقا این رویداد خبری مصادف با یك روز قبل از موضوع طرح قرآن سوزی در امریكا بوده تا اینگونه بخواهند توجیه ایی برای آغاز موج جدیدی از حملات به مسیحیان و كلیساهای خانگی داشته باشند . بسیار عجیب به نظر میرسد كه با گذشت چندین هفته از اعلام پر سر و صدای یك دستگیری گسترده آنهم به شكل بی سابقه ایی از تلویزون جمهوری اسلامی حال كلیه دستگاههای قضایی و امنیتی كشور نسبت به این موضوع سكوت اختیار كرده اند.

شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان در حال حاضر قادر به تائید یا رد هیچكدام از این نظرات نیست و بهتر است همه مسیحیان بخصوص اعضای فعال كلیساهای خانگی ضمن دعا و درخواست حفاظت از سوی پدر آسمانی ، بسیار هوشیار باشند و چشم و گوش خود را باز كنند تا به دست افراد شرور و مامورانی كه به دنبال بهانه برای اذیت و آزار بیشتر مسیحیان هستند بهانه ندهند .

مطابق فصل دهم انجیل متی ، خداوندمان عیسی مسیح وقتی شاگردان خود را برای بشارت برقراری ملكوت خداوند به میان قوم اسرائیل در شهرهای مختلف فرستاد ، آنها را برای جفا آماده كرد و به آنها گفت : من شما را همچون گوسفندان به میان گرگان میفرستم ، پس مثل مار هوشیار باشید و مثل كبوتر بی آزار .

هیچ نظری موجود نیست: