۱۳۸۸ مهر ۱۵, چهارشنبه

مسلمان ازدین برگشته ایرانی به حزب راست هلند پیوست

احسان جامی، هلندی ایرانی تبار که در سال ۲۰۰۷ کمیته دونفره "مسلمانان از دین برگشته" را تشکیل داده بود، به حزب دست راستی "آزادی" (پ.ف.ف) که رهبری آن را "خیرت ویلدرز" بر عهده دارد، پیوست.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از شهرزاد، این مطلب را ویلدرز در مصاحبه ای با روزنامه هلندی " تلخراف" اعلام کرد و افزود که هنوز معلوم نیست جامی کاندید نمایندگی در شورای شهر از سوی این حزب گردد و یا کاندیدای نمایندگی در پارلمان. خود جامی اعلام کرده که تمایل دارد به پارلمان راه یابد.
احسان جامی فعالیت های خود را ابتدا در حزب کارگر هلند آغاز کرد و وارد شورای شهر محل سکونت خود شد. اما نقطه نظرات ضد اسلامی اش او را از این حزب دور کرد. لازم به ذکر است که نظرات احسان جامی تنها در ضدیت با اسلام بوده و تاکنون هیچگونه انتقادی به سایر مذاهب نکرده است.
در سال ۲۰۰۷ "کمیته مسلمان از دین برگشته" با دو عضو اعلام موجودیت کرد و پس از مدتی به دلیل عدم پیوستن اعضا جدید به آن، خود را منحل اعلام نمود.
نظرات و فعالیت های احسان جامی مدت کوتاهی در راس اخبار هلند بود. وی به خاطر نظرات اش در ضدیت با اسلام یک بار مورد ضرب و شتم واقع شد. پس از آن وی فیلمی به نام "مصاحبه با محمد" ساخت. این فیلم گرچه ظاهرا جنجالی است، اما مضمونا، تلاشی است برای متقاعد ساختن مسلمانان نسبت به این موضوع که اسلام را باید "به روز" کنند

هیچ نظری موجود نیست: