۱۳۸۸ مهر ۱۵, چهارشنبه

آزادی موقت بازداشت شدگان مسیحی با قرار وثیقه

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، هفت تن از نوكیشان مسیحی كه در زندان اوین بسر می بردند، سرانجام هر كدام از آنان با سپردن ۲ سند خانه بعنوان وثیقه بطور موقت آزاد شدند.
این بازداشت شدگان عقیدتی كه بدفعات از سوی ماموران امنیتی در مراكز اطلاعاتی در مورد عقاید و اعتقادات دینی شان تحت بازجویی قرار داشتند ، پس از گذراندن ۳۲ روز در بازداشتگاه زندان اوین در مورخه ۱۱شهریورماه ۱۳۸۸( ۲سپتامبر ۲۰۰۹) بطور موقت آزاد شدند.
مریم رازندی، اشرف امیدی، مهدی محمدی، مبینا لك، نریمان شریفی، شاهین ...، شهنام یارمحمدتوسكی؛ هویت شهروندان مسیحی است كه در روزهای آینده از سوی مراجع قضایی، تاریخ و زمان دادگاه به ایشان ابلاغ خواهد شد.
لازم به ذكر است، در تاریخ ۹ مردادماه سالجاری (۳۱ جولای ۲۰۰۹) ماموران نیروی انتظامی و امنیتی در یك اقدام هماهنگ و از پیش تعیین شده با هجوم به یك اجتماع از شهروندان مسیحی در منطقه ای در شمال تهران ۲۵ تن از آنان را باز داشت کردند. كه پس از انجام بازجویی و گرفتن مشخصات كامل فردی ۱۸ تن از آنان را بصورت موقت آزاد، و ۷ نفر باقیمانده را برای بازجوئیهای بیشتر به سلولهای انفرادی به زندان اوین انتقال دادند.
به گزارش fcnn.com همچنین در گزارشی از وضعیت ۴ تن از بازداشت شدگان در كلیسای خانگی در رشت كه پیش از این در تاریخ ۷ مرداد ماه ۱۳۸۸ ( ۲۹ جولای ۲۰۰۹) توسط مامورین امنیتی صورت گرفته بود حاكی است ، این شهروندان مسیحی پس از دستگیری و انتقال آنان به بازپرسی دادگاه انقلاب در آنجا تفهیم اتهام ( ارتداد) شده و پس از یكهفته هر كدام از آنان با سپردن وثیقه ای به مبلغ ۲۰ میلیون تومان بطور موقت تا اعلام زمان برگزاری دادگاه آزاد شدند.

هیچ نظری موجود نیست: