۱۳۸۸ فروردین ۱۵, شنبه

حمله افراطیون مسلمان به مسیحیان در استان پنجاب پاکستان

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازAsiaNews، در جماعت مسیحیان در روستای سونگو استان پنجاب، در جریان یک حمله، یک زن کشته و ۲۸ تن مجروح شدند.
گروهی از ساکنین مسلمان منطقه در عصر بیست ودوم مارچ ساعت ۸ ، به افرادی که برای دعا در کلیسا جمع شده بودند، حمله کردند.
در این میان، خانمی به نام شکیلا مورد اصابت گلوله قرار گرفت و افراد دیگر که در حین فرار از محل یا در تلاش برای حفاظت از کشیش کلیسا بودند، غالباً صدمه دیدند.
حمله‌کنندگان شیشه‌های کلیسا را شکستند، کتاب مقدس‌ها و کتاب‌های دعا را پاره کردند و صلیبی را هم که بر روی سقف ساختمان نصب بود، از جا درآوردند.
قربانیان حادثه معتقدند که این حمله، عملی از پیش تعیین شده بوده و اذعان داشتند که در هفته پیش از وقوع حادثه، چندین بار از سوی حمله کنندگان تهدید شده بودند.
بانیان این حمله شناسایی شده‌اند و گزارشی بر علیه ایشان در ایستگاه پلیس محلی تنظیم شده است.
یک منبع خبری مسیحی در پاکستان می‌گوید که نیروهای پلیس از رسیدگی به درخواست تجسس درباره حمله کنندگان، سر باز می‌زند. کوتاهی مسئولین برای تجسس، باعث به تعویق افتادن مراسم خاکسپاری آن زن نیز شده؛ چرا که احتمال می‌رود پلیس برای تکمیل تحقیقات خود نیاز به کالبد‌شکافی مقتول داشته باشد.
حادثه اخیر روستای سونگو، لیست حملاتی که کم و بیش در اقصاء نقاط پاکستان روی می‌دهد را طویل‌تر از پیش کرد. گمان می‌رود که این حملات غالباً از سوی طالبان و گاهی هم توسط مردم عادی صورت بگیرد.در شب ۲۵ مارچ، نیروهای طالبان ۱۶ فروشگاه سی‌دی و دی‌وی‌دی را در شمال شرقی استان پنجاب منفجر کردند.
ماه فوریه هم سر‌تا‌سر حمله بر ضد مدارس دخترانه بود.از آغاز سال جاری، بخاطر وجود خطرهای فراوان، به ویژه در مدارس دخترانه، هزاران نفر از خانواده‌ها و عده کثیری از معلمین، آن منطقه را برای زندگی ترک کردند.
یکی از خانم‌هایی که شهر را ترک کرده، می‌گوید: "بهترین معلم‌ها در مدارس فرزندانم، کارشان را ترک کرده‌اند و فکر نمی‌کنم که قصد بازگشت داشته باشند. از اقوامی که همچنان در آن منطقه دارم، شنیده‌ام که بسیاری از بچه‌ها دوباره به مدرسه بازگشته‌اند، اما تعداد معلمین بسیار کم است."



هیچ نظری موجود نیست: