۱۳۸۸ فروردین ۱۵, شنبه

حمله چند شورشی به یک کتابخانه مسیحی در ترکیه


استانبول، ترکیه
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازكریسشین تودی- مسلمانان مظنون برای بار دوم در یک هفته به کتابخانه‌ای مسیحی و کارکنان آن حمله کردند.
این کتابفروشی که در شهر" ادنا" واقع است، پس از آنکه بارها مورد تهدید ملی‌گرایان مسلمان قرار گرفته بود، برای بار دوم دستخوش حمله شد.
دوربین‌های مدار بسته فروشگاه، دو پسر جوان را در تصویر نشان می‌دهد که در روز پنج‌شنبه به آنجا حمله می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری Compass Direct حمله کنندگان درها و تمام شیشه‌های فروشگاه را شکسته و خسارت‌های بسیاری وارد کرده‌اند.یکی از کارمندان کتابفروشی می‌گوید: "آن دو مثل فشنگ وارد شدند و در نهایت بی‌رحمی به همه‌چیز حمله کردند و سپس خیلی خونسرد، انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده، اینجا را ترک کردند.
"متأسفانه فیلمی که از دوربین‌های مدار بسته فروشگاه در دست است، چهره هیچکدام از آن دو را به خوبی نشان نداده و پلیس همچنان در تلاش برای شناسایی هویت حمله‌کنندگان است. در حمله اولی که روز ۷ فوریه رخ داد، شیشه ویترین فروشگاه شکسته و دوربین‌های مدار بسته خرد شدند که صاحب فروشگاه هر دو خسارت را فوراً جبران کرد.
"سیمسک" در گزارشات منتشر شده گفت حملات از زمانی آغاز شد که مسلمانان ملی‌گرا تهدیدات خود را شروع کردند. گویا در نوامبر گذشته، شخصی وارد فروشگاه شده و ایشان را به داشتن روابط سری با سازمان جاسوسی آمریکا متهم می‌کند.!
سیمسک افزود: "آن مرد به ما می‌گفت شما با آنها همدست شده‌اید تا مردم کشور‌های مسلمان را آزار داده، به قتل برسانید.
"تداوم و افزایش فشارها، نگرانی گروه‌های مدافع حقوق بشر را در رابطه با برنامه‌های مسلمانان تندرو ترکیه بر علیه اقلیت مسیحی این کشور افزایش داد.
ماه گذشته دادگاهی در ترکیه دو متهم به قتل سه مسیحی در یک چاپخانه را محاکمه کرد.یک روزنامه نگار سابق، ۳۲ ساله و به نام وارول بولنت که مظنون به همکاری با گروهی بود که برای یک کودتای سیاسی طرح‌ریزی می‌کردند، در تاریخ ۴ فوریه به جرم دست داشتن در جریان این قتل دستگیر شد.حسین یلکی ۳۴ ساله نیز که مدتی برای یک سازمان مسیحی کار می‌کرد، پنج روز پس از آنکه امری گونایدین مظنون به رهبری جریان این جنایت، او را یکی از اعضای گروه معرفی کرد، دستگیر شد.

هیچ نظری موجود نیست: