۱۳۸۸ اسفند ۱۰, دوشنبه

افزایش فشار بر رهبران مسیحی از سوی جمهوری اسلامی

گزارش مشروح بخش فارسی رادیو دویچه وله آلمان از و ضعیت فشار بر جامعه مسیحیان ایران پس از انتشار خبر بازداشت كشیش آشوری كلیسای پنطیكاستی كرمانشاه .
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، رادیو دویچه وله صدای آلمان در روز ۴ اسفند (۲۲فوریه ) در پایگاه اینترنتی خود مقاله ای منتشر كرد كه حاوی نكات دقیق و موشكافانه ای بود . نویسنده با استناد به خبر منتشر شده درباره بازداشت كشیش "ویلسون عیسوی" رهبر آشوری كلیسای پنطیكاستی كرمانشاه در FCNN، به طرح این سوال می پردازد كه چرا حكومت اسلامی ایران بر روی رهبران مسیحی فشار می آورد ؟ .
در این نوشته پس از نقل خبرهای شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان آمده است كه : موارد بسته شدن كلیساها و فشار بر كشیش های مسیحی ایران در سالهای اخیر بطور مكرر گزارش شده است . این شبكه معتبر اروپائی سپس این سوال را از" ولتر بتسایاد " كشیش كلیسای آشوری شهر فرانكفورت پرسیده است كه او فكر میكند علت بستن كلیساها و فشار بر كشیش های مسیحی در ایران چیست ؟ نامبرده در جواب گفته است :" فرق نمیكند كه كلیسا در ایران ارمنی یا آشوری باشد ، علت در هر صورت این است كه تعداد بسیاری از ایرانیان مسلمان زاده به كلیساها مراجعه میكنند و از مسئولین كلیسا درخواست صدور اجازه برای شركت در جلسات كلیسا را دارند . بعضی از آنها میخواهند مسیحی بشوند و برخی حتی تقاضای تعمید گرفتن دارند . كشیشان مسیحی نیز مطابق تعالیم انجیل نمیتوانند مانع آنها بشوند و چون این درخواستها بخصوص در ۱۰سال اخیر روز افزون بوده است ، حكومت نیز عكس العمل نشان میدهد و با زیر پا گذاشتن همه قوانین حقوق بشر و بین المللی و حتی قوانین داخلی كشور ، رهبران مسیحی ایران را تجت فشار میگذارد و به آنها جفا میكند . "این كشیش آشوری معتقد است كه از زمان آغاز ریاست جمهوری احمدی نژاد این گونه فشارها تشدید شده است و به همین دلیل هر روز تعداد بیشتر از كسانی كه برای ترویج مسیحیت در ایران فعال هستند مجبور به ترك كشور میشوند .لازم به توضیح است كه از تاریخ انتشار خبر بازداشت كشیش ویلسون عیسوی در یكشنبه گذشته توسط FCNN، این خبر با واكنش بسیار زیاد جامعه جهانی روبرو شده است و انتظار میرود در روزهای آینده شاهد عكس الملهای بیشتری از سوی جهانیان بخصوص مسیحیان در این مورد باشیم

هیچ نظری موجود نیست: